lördag 14 juni 2008

VENE VIDI VICI

OK Fitore tyckte att jag var förolämpande i mitt förra inlägg:( Det är så det blir när man ska vara vene vidi vici. Det gick ju inte så bra för Ceasar till slut ändå.

Klockan är 00.00 nu får man önska sig något! Undrar vilka som vet vad jag önskar mig...? Kanske i och för sig inte så spännande.

Senare idag, närmare bestämt i kväll, befinner jag mig i Rom och kanske äter pizza eller pasta. Har fått tips om massa grejer och ska försöka vara kulturell ju. Tänkte refresha mina historiekunskaper innan resan men hann inte:/ Eller orkade inte...Mest glad för att jag klarade C fasen i teorin, ok noll marginal men ändå! Skulle vara så sjukt pinsamt om jag misslyckades alltså fick IG på ett prov! Herregud, måste verkligen plugga på flyget imorgon, känner mig helt ointelligent nu:/

Svår balansgång mellan vene vidi vici och..motsatsen. Försökte hitta hur man säger jag kom inte, jag såg inte jag segrade inte ,men det gick inte så bra, men jag gissar på non vene non vidi non vici. Att vara eller att inte vara är grejen alltså.

Väntar fortfarande på den dagen man inte behöver plugga utan kan koppla olika hm elektroder (eller whatever) till hjärnan och ladda ner kunskap. Fast då vore ju allt mitt studerande onödigt och jag skulle då tappa min identitet och meningen med livet.

Kasst att Sverige förlorade ändå, jag gillar faktiskt fotboll, hallå enda gången the butch inside me kommer till ytan. Annars ser man bara den misslyckat feminina versionen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du har det jätteunderbart i rom! avundas dig som fan, speciellt nu när jag sitter på jobbet och pratar med folk med vääääärsta dialekterna

Anonym sa...

Bara trött på alla som hoppar på andra pga var de köper sina kläder. Helt ointressant liksom. Även om du inte gjorde det mot en speciell person eller så.

Men njut av värmen och ät massa glass och annan jättegod mat!!