söndag 2 november 2008

INSOMNIA

Jag fattar inte grejen! Jag lider seriöst av insomnia- inte nog med att det typ tar två timmar att somna, jag vaknar dessutom två timmar senare, alltså ca klockan 7 och kan inte somna om! Jag känner att det hela är aningen tärande- men än så länge har det mestadels resulterat i övertrötthet och adrenalinpåslag vilket ju känns menos mal. (Att jag spenderar mina sömnlösa nätter genom att överlägga hur jag bäst ska bidra till konsumtionssamhället är en onödig bisak.)

Presidentkanditaternas leverne är något som inte heller undgått mig och jag tänker såhär:

"Republikaner försöker in i det sista hitta sätt att smutskasta Barack Obama inför presidentvalet på tisdag. En expert vid ett universitet i engelska Oxford har ombetts försöka bevisa att den demokratiske kandidatens självbiografi var spökskriven av en före detta terrorist."



WTF, hahaha. Jag säger som djävulen i Southpark när någonting vrida om people's minds på jorden, "We do as we always do- use the republicans".

Even worse t o m är detta!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=846910


Alltså man skäms ju över att råka vara född i samma land som människan! Vart tog den svenska djupt inrotade mentaliteten vägen? U.S typ wiped it away in a few years. Eller ok, hon var väl wicked innan. Man kan typ citera varenda en av hennes statements eftersom de så klockrent kännetecknar äkta amerikansk (svensk, eh?) ointelligens.

Ungefär såhär:

1. "Den amerikanska drömmen är att man lyckas om man jobbar tillräckligt hårt och kan inte skylla resultatet på någon annan än sig själv"- a.k.a sorry typ fysiskt/psykiskt sjuka, fattiga, average people raped by life, flyktingar osv. Ni är screwed på förhand.


2.

"Jag litar inte på Barack Obama, eller en person som växt upp som han. Man blir som dem man umgås med. Jag tycker att han är alldeles för liberal, inom många områden rent kommunistisk."



3.

"När det gäller att bekämpa terrorism tror jag inte alls på Obama. Jag har en son som är överstelöjtnant i amerikanska flygvapnet och som tjänstgjort två gånger i Irak och en gång i Afghanistan. Jag är otroligt stolt över honom."


4.

"Den illegala invandringen måste vi få kontroll över. Den drar alldeles för mycket pengar i sjukvårdskostnader och utbildning för folk som inte betalar skatt."

- A.k.a- nähä, men ni vill ju inte att någon ska betala skatt så what's the deal? som det ser ut nu är det ju inte precis som om illegala invandrare ens får sjukvård och utbildning!



5.

"Samtidigt som jag röstar i presidentvalet tar jag även ställning till om äktenskap mellan två personer av samma kön ska bannlysas i Kalifornien [...] Jag är för utökade rättigheter för djur, för fler poliser, för bättre resurser åt krigsveteraner och jag röstar emot mer pengar till kommunala vuxengymnasier."


(djurs rättigheter är ju så otroligt mycket viktigare än människornas (bortsett krigsveteranerna) t.ex. alla de civila din son dödat i Irak)

6." Det är mycket att ta ställning till, men jag försöker sätta mig in alla frågor." ( WORD- DÅLIGT JOBBAT BRUDEN)

= 6/6 poäng på amerikansk-konservativ-patriot-skalan. Testa dig själv! Hur många poäng får du?


Needs some studying nu, men känner typ...åh internetshopping och facebook vill jag så much more ha i min cup of tea.


För övrigt hörde jag även Barack Obama uttrycka sin beundran för John McCain pga att han ju är en sådan KRIGSHJÄLTE som slagits för "vårt" land. Knappast förvånande.











1 kommentar:

Anonym sa...

"...Att jag spenderar mina sömnlösa nätter genom att överlägga hur jag bäst ska bidra till konsumtionssamhället är en onödig bisak."

Det är _precis_ likadant för mig! Man blir så frustrerad.