måndag 27 juli 2009

LIVET

Okej. NU ska jag blogga lite. Har verkligen velat göra det jättelänge men inte orkat. Det är egentligen otroligt mycket jag vill göra, typ lära mig fler Coeur de Pirate låtar, lägga upp saker på tradera, ladda upp bilder på facebook, läsa ut Gay Vinci Code, sätta upp min affisch, springa...osv.osv.osv. Kanske inte låter som så jobbiga saker men ändå blir de aldrig gjorda alltså. Det enda jag gör på min lediga tid är ungefär att se ER.

Men nu alltså, lite updates.

1. Det franska tältet
I lördags upptäckte mina föräldrar ett uppslaget tält ca 20 m från vårt hus. Tältet pryddes av en fransk flagga och mina föräldrar drog givetvis slutsatsen att paret som bebodde det (tydligen i 30-årsåldern) kom från Frankrike. Jag hade turen att få syn på tältet, men inte fransmännen. Jag är mycket besviken. Tänk vilken fin konversation vi kunde ha fått!! Jag känner ändå lite att life is giving me signs. Jag menar, hur många tält med franska flaggan brukar man upptäcka på sina grannars tomt? Nä, inte många.

2. War @ Work
Som ni har märkt är ju mitt slit på Ica Supermarket en evig följetong. Bitterfittan är förstås något av mina största irritationsobjekt. Hon hatar och är hatad. Det inträffar ständigt nya incidenter. Nu har jag egentligen glömt bort vad jag skulle nämna men bland annat är hon ständigt otrevlig, skrek åt mig när jag lät en kund vänta i 30 sek blabla. Åh nu kommer jag ihåg. Fick en utskällning för att jag inte diskat mitt vattenglas utan ställt det på bänken i personalrummet, och fick höra att hon inte är nån morsa på det här stället och att hennes egna barn minsann kan diska själva. Yeah right.

3. Joanna Hellgren och Frances
Har alltså beställt en (som jag tror) otrolig seriebok av svenskan Joanna Hellgren som bor i Paris. Hon är tydligen helt okänd i Sverige men jättekänd i Frankrike. Självklart ska jag läsa boken på franska och dessutom handlar den om gaykärlek<3

4. VM i Berlin
Biljetter bokade! Det känns lite smått fantastiskt att jag ska se friidrottsVM for real! Jag ska se Usain Bolt!!!!!!!!!! Så värt. Friidrott dans mon coeur<3 style="font-style: italic;">

5. Ipod nano 4G
Vill verkligen köpa en ny ipod nu (trots att jag borde spaaara). Försöker hitta bra argument för att rättfärdiga det hela. T.ex....självklart behöver jag ju en större, annars kommer aldrig hela min franska Advanced vocabulary course rymmas!! Och hur viktig är inte den??? Dessutom måste jag ju gravera in en text. Kom verkligen på det perfekta = rêveuse = dreamer på franska. , Jag förstod mig verkligen på mig själv, samt genomskådade hela världen en natt förra veckan då jag var lite smått bipolär.

Idag har livet dock hated on me (som vanligt). Eftersom jag jobbade 7 dagar förra veckan tänkte jag njuta av en välförtjänt ledighet. Och okej, fick sovmorgon, hann se ER men sen började det bli hell. Åkte till stan för att fika med Petter. Trots att jag hade ont i munnen och typ inte kunde prata var det otroligt att höra om hans fantastiska liv och tänka att it's gonna be miiiine!

Sedan ringde de från Ica...vad annars? Halv fyra, ber mig börja jobba kl.4. Jag tänker på pengarna och biter ihop. Sen vill jag dö i fyra timmar för att min mun gör ont som hell så fort jag öppnar och stänger den, vilket jag oavbrutet måste göra. Jag hatar alla kunder hatar allt och typ väntar på att dagen ska ta slut. Sen åker jag hem och tröstar mig med godis och får därför även ont i magen. LIVET, som Petter skulle ha sagt.

Hann åtminstone köpa en väska innan misären bröt ut!


Tänker nu att den kanske är lite för stor. Man ska försöka nöja mig tror jag. Intalar mig att den perfekta väskan inte finns.

Har även beställt en ny kamera http://www.pricerunner.se/pi/29-1134384/Digitalkameror/Panasonic-Lumix-DMC-LX3-Black-produktinformation

Den var mycket dyr. Men sägs vara bra. Bra att fota i Tyskland och på VM och i Frankrike sen. Bra bra. Ska spara pengar seen.

Nu orkar jag egentligen inte skriva något mer, tänkte bara nämna lite snabbt hur konstigt det känns att mitt typ sedan länge planerade karriärsmål tycks så långt borta nu. Alltså på det sättet att det kanske inte ens är dit jag vill gå. Nu känner jag mer franska<3 - Frankrike, Schweitz, Belgien, Quebec whatever. Inte Sverige. Behöver inte bestämma mig nu, men kan inte vänta alltför länge. Känns mycket konstigt i vilket fall. Oh well nu blir det ER igen. Ska ta tag i de andra punkterna på listan sedan. Men det är faktiskt synd om mig nu, ont ju. Då får man se serier.

A bientôt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm. Alltså ditt jobb verkar inte göra dig direkt lycklig, du har alltid något negativt att säga...till skillnad från vissa andra av oss som har perfekta jobb :P

Mitra sa...

Panasonic Lumix-modellerna är bra om man inte är speciellt avancerad och inte strävar efter systemkameror och sådant hoho =D