tisdag 8 juli 2008

SO HOT AND SPICY

Jag vet inte riktigt varför jag valde ovanstående rubrik, jag är inte ens direkt ett fan av spicy mat men jag antar att jag ville känna mig lite "piffig" och inte gräva ner mig alltför djupt i självömkan. NÄMEN...

Jag försöker, eller något liknande, att känna mig stolt över att jag läst ut en bok på 3 nu ( dessutom på engelska) varav över 100 sidor igår! Det känns som att det var otroligt längesedan: ungefär förra sommaren då jag var sjukskriven, miserable och dying to be pretto. Problemet däremot är att denna bok knappast kan klassas som pretto utan vars genre är lite smått pinsam att nämna. Nåja, jag måste att den var ganska bra, till skillnad från en del annat i samma genre, och det är imponerande att den är skriven redan på 70-talet! Det känns ju som att man typ botade psykiska sjukdomar med lobotomi då, HEH. Självklart hade jag mina invändningar både vad gäller terapimetod och handlingens trovärdighet men sådant gör bara att man känner sig superior vilket ju för alla måste vara en underbar känsla. För att känna mig riktigt duktig måste jag nu bara läsa lite mer allmänbildande litteratur, jag försökte börja läsa om Idioten i morse vilket tyvärr inte gick lika bra MEN idag har jag tänkt besöka biblioteket och låna lite historisk FAKTALITTERAR= allmänbildande poäng som är so badly wanted! Smart och allmänbildad är ju ungefär det enda jag vill vara (besides snygg då, hah) och jag måste verkligen försöka ta i tu med den saken även om det suger att anstränga mig- självklart hatar jag att jag ens känner på detta vis men man ska visst ACCEPTERA sina svagheter, enligt Emma och hennes relativt nyliga hjärntvättning.

Det var ungefär allt att säga och nu är jag uttråkad och sörjer att Gaby och Andreas har lämnat mig åt mitt öde. Jag hoppas innerligt att EmmaochTeddy (TURLA, still claims it desperately!) behagar närvara vid dagens inplanerade fikastund på Waynes.

För övrigt vill jag köpa kläder istället för allmänbildade och vet redan två par skor som känns so hot right now plus diverse annat som känns absolut nödvändigt att införskaffa. Dessutom har jag ett ytterst behagligt schema på jobbigt idag, i det närmaste endast kassapass, YES! Älskar att slippa vika kläder och packa upp kartonger och istället vara SOCIAL och titta på snygga killar.

Inga kommentarer: