söndag 5 oktober 2008

WASTING TIME


*Tove from dah block*

Hates my face from that angle, men jag bjuder på det. Min senaste hype är lila, och lite grått, och var därför tvungen att utöka min höstkollektion med en ny tröja (som substitut för den jag tvättade sönder, besides den här var bättre) och en ny sjal. Och den sedvanliga ghettomössan. För övrigt ser det typ ut som om jag skelar på bilden vilket jag kanske gör.

Nu är det söndagkväll och jag har absolut inget att göra. Jag har inget att plugga och det ger mig ångest, vad ska jag då göra? hur ska jag då känna att jag uträttat något meningsfullt? jag kanske skulle börja läsa lite historia i alla fall?

Saken är ju den att, om man inte uträttar något meningsfullt- så måste man ha fettmed quality time, så att man kan tänka tillbaka på den senare när man avlider under uträttandet av det meningsfulla. Just nu har jag relativt goda förutsättningar att göra något "underhållande" i och med att jag har en osedd säsong av Dexter, en av The Wire och en av Southpark, på datorn. Men- jag gör det inte. Istället sitter jag stilla och har tråkigt och med ångest inser jag att klockan tickar allt närmare måndag och ny vecka och skolarbete igen. Vad är det för vits att vara ledig om man inte tar vara på tiden? Om man har precis lika tråkigt då som annars? Nej, det här är en fråga jag funderar mycket på. Precis som när man då måste tvinga sig att börja plugga, för att sedan få erfara hur skönt det känns sen, kanske jag nu måste tvinga mig att göra något "underhållande" för att kanske inse att det faktiskt är mer underhållande än att sitta här och klaga- OCH SLÖSA BORT TIDEN!
---------------------------------------------------------------------------------------------

*ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH*

Inga kommentarer: