onsdag 27 augusti 2008

Reflektioner

Okej fick för mig att vara lite djup nu (jag har tråkigt och vill slippa städa badrummet.) Lyssnar på mina rekommenderade låtar på last. fm och hittade "It will find you" med Maps. It will find you var lite av en fin formulering tycker jag. Sooner or later liksom. Hello darkness my old friend, för att citera Simon & Garfunkel. Lyssnade för övrigt på Radiohead idag,15 steps och " How come I end up where I started, how come I end up where I went wrong?" och ja sånt kan man ju fråga sig. It will find you, helt enkelt.

Freud pratar ju om ett upprepningstvång som gör att man upprepar alla dåliga..mönster, beteenden whatever tills man typ bearbetat dem klart. How come I end up where I went wrong alltså. Och ja, maybe, han kanske hade en bra tripp då. MILF kanske? Länge sedan jag såg Weeds appropå det, men det har visst blivit dåligt nu.

Behöver ny musik nu, last.fm radion är väl rätt bra ändå så får fortsätta med den

Annars: Kämpar på med körkortet, ska typ gråta av lycka och ja mest...lättnad om jag någonsin får det. För övrigt (användbart uttryck) börjar ju skolan nästa vecka och jag känner lite "in i cirkeln och vandra" heh för att citera de som gjorde "efterplugget" tänker på eh Drömhus, men det var väl en cover. Hatar den låten FÖR ÖVRIGT. Men i alla fall, skolan kommer bli jobbigt och typ kanske återupprepa gamla misstag, eller så gamla bra saker eller så bli helt annorlunda, bra eller dåligt. Allt kan hända. Egentligen. Och ja "won't take my eyes off the ball again" så borde det väl vara i alla fall. Sen kommer gitarrsolot eller ja, sticket? vers refräng vafan hah, men sen kommer det bästa i låten, loves it.

Inga kommentarer: