torsdag 26 februari 2009

Dagen

Okej jag har jättetråkigt nu. Försöker komma på bloggar jag kan läsa, orkar inte läsa DN eller se nyheterna. Hm, blondinbellas kanske?

Idag har inte varit den bästa dagen. Morgonen började med ca 5 timmars sömnbrist. Drömde även något obehagligt. Alltså haha, drömmen handlade typ om att det blev strömavbrott och klockan ställdes om och jag missade bussen till skolan *mardröm!* Nämen det var något jobbigt med den. Kom för övrigt försent för att jag åt leverpastejmackor.

När jag tagit mig upp ur sängen började jag dessutom må sjukt illa och orkade inte äta så mycket till frukost, vilket ledde till att jag blev otroligt hungrig sen och var en bitch på geografilektionen så min klasskompis nästan börja gråta. *Oops*. Blev lite piggare efter att ha ätit lunch i alla fall, pastagratäng, loves pasta<3

Att genomlida hela skoldagen (8.15- 16.55) kändes som en bedrift. Alltså jag är inte van att gå upp tidigt! Jag har sovmorgon 3 dagar i veckan, den senaste veckorna har jag haft 4 st. Jag klarar seriöst inte att gå upp halv sju igen, tänk när man får heltidsjobb 8-5! Jag kommer aldrig klara deeet! Jag är verkligen en kvällsmänniska.

Från klockan 17 till 18 gick jag sedan på stan och hade tråkigt. Får inte köpa något innan vi åker till Sthlm (på måndag!) ju, blev dessutom sjukt hungrig fast jag ätit både bulle, banan, och energidryck efter lunchen. Hah. Tränade aerobic och boxning sen i alla fall. Boxning är så stört jobbigt alltså. Ikväll började jag må lite illa igen, och pappa nämnde nu att flera på hans jobb har blivit magsjuka, aaaaaaaaaaaaaah vill inte! Jag brukar aldrig få magsjuka, hoppas jag inte får det nu!! Sist var nog för två år sedan när jag drabbades av en kortvarig variant av vinterkräksjukan. Satt typ på golvet i duschen och skrek att jag ville bli neddrogad. Att spy är inte min grej alltså.

OK, trist inlägg. Borde sova istället. Kanske kan satsa på 7 timmars sömn i natt? Vore ju inte helt fel.

Afron gick för övrigt OK, men lite flum var det allt. Ge till moder jooord! Alla rörelser var typ hämtade från djungeln typ, hälsa solen, spana efter fåglar, speja i buskarna, mota bort lejon med spjut, ta på sig stora stövlar, haha. Det värsta var ändå i slutet när alla skulle stå i ring och improvisera. Oh well, tror faktiskt jag har lite tränignsvärk i ryggen ändå.

Men men, sömn nu. Hoppas på en bättre dag imorgon. Den börjar med att diskutera dödshjälp på spanska, sedan film- krig och fred, film om Gustav IV Adolf, och sen nåt flum på SOMSEN I guess, Oj måste ladda min iPOD också. Sen söööömn! Och inga mardrömmar nu tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, jag vill också träna afro :p Fast boxning låter mer säkert på ngt vänster :p Kram på dig!

Och som svar på kommentaren i min blogg: Abs= abdominal muscles = magmuskler. Och jag kör lite olika saker, tränar squash, konståkning, tränings-DVD + lite styrketräning utöver det hela :p

Erika sa...

Afro är flum, flum, flum :P Men kan vara ganska roligt att flumma runt ibland :P