fredag 20 februari 2009

HÖGER ARM

Okeeej, ännu en vecka har gått. Ganska chill vecka måste jag säga, ett prov som nu är avklarat och gick bra, hoppas på alla rätt denna gång hah. Annars har jag ungefär 200 franskaord i guess som jag borde plugga in. Men hallå läraren är i fucking Indien, what am I supposed to do? Jaja ska lyssna på bandet jag fick, någon gång. Men vem fan har en bandspelare hoy en día?

I övrigt så har jag sprungit endel, samt hunnit med att skryta om hur otroligt bra det går. Kan även nämna det här, haha.

Nya personliga rekord alltså:

10km: 41:30
15km: 1:04:10
20km 1:30:06

Lite imponerade måste ni bli ändå!! Ok, att det är på löpband kanske inte skulle gått lika bra utomhus pga backar osv och att man då faktiskt själv måste anstränga sig för att hålla farten uppe. Den mentala biten är ju inte min starka sida om man säger så.

Och appropå det. För att på bästa sätt utnyttja mina ca 3000 kr i månaden som ska gå till typ "hypnos" försöker jag även göra mina "hemläxor" intom autogen träning. Jag kan inte påstå att det går särskilt bra. Det går ut på att tänka "höger arm är alldeles tung" 6-7 ggr, sedan "jag är alldeles lugn" sedan "höger arm är alldeles tung igen" men NÄÄÄ höger arm är inte alldeles tung! Vänster arm är fan lika tung ju och egentligen är de ju precis alldeles normala. Åh jag kommer aldrig lära mig:/ bara bli typ XX tusen kr fattigare. Åh, notera att jag skrev två X och att det är sanningen. Bläh. Well ska väl fortsätta träna, men jag är inte bra på tålamod, och jag är inte bra på att anstränga mig när det gäller tråkiga saker, vilket gott syfte de än kan tänkas ha.

I övrigt har jag sett klart alla Desp. avsnitt nu! Måste därför vänta en vecka mellan varje avsnitt precis som alla andra, sucks lite haha. Men kul när de väl kommer ut. Kom ju faktiskt ett Grey's anatomy avsnitt idag som jag måste se, jag borde bara lära mig ca 200 franska ord först. *Like it's gonna happen*. Språk är så sjukt soft att plugga egentligen ÄNDÅ sitter jag har och whinar utan att göra något, nä nu ska jag verkligen börja!!!

Tror det första ordet var hantée. Haunted- Thats me.

Och förresten! På söndag ska jag återse kära gamla Arcushallen, oh the smell av svettiga fotbollskläder, haha. Känns....konstigt, men spännande. Måste hitta mina spikskor, vore inte helt fel att testa dem igen också, såvida jag typ inte pajar min baksida helt då. Jag är inte så bra på att ta saker försiktigt och göra det med måtta. Typ jag kan inte äta EN macka eller EN bulle, då kan man ju lika gärna låta bli liksom, man vill ju ändå bara ha fler och mår typ sämre än innan! Hahah. Oh well, borde säkert träna på det också.

Faire les devoirs is up now.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din blogg bör vara mer känd än den är! Gud vad jag gillar ditt sätt att skriva på :)

Det där med armen låter, intressant... Jag är också skit på att göra sånt. Fick en massa konstiga övningar från en sjukgymnast en gång och jag gjorde dem i två gveckor sedan jag tråkighetn outhärdlig och jag tittade på Sex and the City istället ;p