tisdag 27 maj 2008

HIGH ON LIFE

NU kära läsare, ska jag för en gångs skull inte skriva ett klagande inlägg, under ett hypomaniskt hyllande av livet!

Just nu typ hetsar i mig yoghurt bara för att jag är så stressad och hyper över att mitt liv känns underbart just nu. Kan ju för att demonstrera min energi nämna att jag t.om. lekt stavningstävling med min 10-åriga lillebror- stärker familjerelationen vilket ju känns otroligt vuxet och dessutom är något jag vill. Försöker strunta att min mage är fucked, liksom det blir bra imorgon, amen.

Inte för att skryta LOL (nej det är inte ute att skriva LOL), men loves studenten nu och mina betyg! Men jag har jobbat hårt för dem så känner ändå att jag titulera mig working class hero. Nog för att working class hero akademisk inriktning aldrig kommer att accepteras i Sverige-avundsjuka jantelagslandet där industriarbetare och eventuellt underbetalda undersköterskor (dock mindre uppskattat bara för att det är ett "kvinnoyrke" tycks ha patent på den fina beteckningen. Nåväl, tänker ändå vara stolt över mitt slit och stå för att jag föraktar det trista Sverige, är för ett multikulturellt samhälle (andra länder är inte lika ofta drabbade av missunsamhetssyndromet) och inte vara en total USAhatare (elitismen) pga att jag influerats av min fantastiska historielärare, som dock hävdar att svenska ungdomars största problem är att det serveras fisk i matsalen en gång i veckan vilket är totalt felaktigt då alla nya rapporter visar på motsatsen, men det är ju såklart alltid bra att vara kritisk till ny information!

Jag känner att det här inlägget visar att jag mer och mer tar efter Emmas utveckling till fucking queen of everything and proud of it. Som alltid är jag lite av en wannabe men jag känner ändå lite improvement in life! Dock har ju Emma blivit trist och umgås endast med "T." (och eventuellt sina "äldre vänner" vars status jag inte riktigt känner att jag nått upp till än) men jag ska vinna tillbaka henne in the end då hon slutat vara en nyförälskad toffel. Men so far, jag unnar henne det, jag tänker inte falla offer för den svenska avundsjukan (åtminstone jobba på att dölja det väl).

Pga Emmas delvisa "diss" är det ju bra att jag börjat umgså med Andreas och Filip, och nu i sommar ska jag ju avsätta mer tid till mina vänner har jag lovat. Nu när jag klarat av skolan så fantastiskt bra:D

Hade tänkt skriva mer men känner att tröttheten börjar överfalla mig, ahha hypomanin går över! Nämen jag ska övertala min läkare att avskriva bipolär 2 diagnosen. Värsta debatten nu om att bipolär "light" överdiagnoseras och jag håller nog med. Dock suger "botemedlet" mot det hela, men så blir det väl alltid när inkopetenta journalister för expressen vill ha scoop och tvingar sjukvården (som för övrigt suger) att presentera enkla lösningar för att inte förlora det lilla förtroende de har kvar. Plus jag vet att ni älskar mina emo dramaqueeninlägg (emogirl plus rippar Emmas otrolighet).

Well, tänkte skriva mer men orkar inte, Gabys utseendefixerade tjat tog lite energi även om jag såklart tolkade det som en egoboost att jag har sådana fantastiska psykologtalanger. Dock hävdar jag att hon är en svår klient men jag ska work on that too!

Men work om sova 8 timmar nu, har fortfarande chansen....men kanske skulle plugga lite franska först. Funderar ändå på att go rebel och bojkotta franskaprovet imorgon pga att betygen redan är satta men det återstår att se hur mycket development jag gjort på det området. Dock (alltså jag missbrukar ordet dock) leder plugga till kunskap och allmänbildning vilket är fett värt och gör att man kommer någonstans i världen. Får se hur det blir alltså.

Avslutningsvis: Undrar hur många som egentligen läser min blogg? Självklart vill jag att så många ska göra det fast ändå lite scary att kanske typ...känsliga personer ska göra det och skratta åt hur lame och fjortis jag är. Men typ....kan inte alla som läser kommentera för en gångs skull?? Bekräftelsen still!!

För övrigt: Har köpt lite ljusare toning än förra gången men törs nog inte klippa lugg än pga att jag alltid ångrar mig och blir deprimerad. Försöker lära mig av mina misstag. Har även upptäckt att SMK är otroliga och det är ju ltie synd att de typ spelat på alla festivaler jag varit på och jag har alltid missat det, jaja det ska ju visst vara väldigt våldsam och jobbig publik på spelningarna, tröstar mig med det.

Godnatt nu.

Inga kommentarer: