torsdag 29 maj 2008

Melancolia

Vad dumma alla är som inte kommenterar!!

Jag har upptäckt att när skolan är slut har man inget att göra!! Mna har längtat så mycket och sen när man inte har några läxor får man panik och frågar sig vad man ska göra av sin tid och sitt liv. Jag har visserligen några saker jag skulle kunna göra: se the wire som alla tjatar om men som jag känner på mig kommer vara tråkig (inga läkare inget emotional drama), plugga spanska visa bok eller ljudbok, plugga teori/göra teoritester. Men när man inte måste göra det just nu, så orkar man inte.

Appropå spanskan ja, nästan bestämt mig nu för att göra en prövning på spanska steg 4. Helt läskigt egentligen då jag inte ens läst steg 3 än och inte hinner läsa klart det innan jag ska börja med prövningen på steg 4!! Men vad gör man inte för meritpoäng? Språk är ändå roligare än matte C. Måste börja plugga i sommar i alla fall känner jag, åh jag längtar till skolan! Haha nämen det blir skönt att vara ledig, ska bara ta mig för något och får ju förhoppningsvis jobb vilket ger sysselsättning och pengar, brabra.

Ska väl göra något kanske då, vill ha isglass men finns inte!! Åh, dagens i-landsproblem. Känner att jag ahr massa att fixa till studenten dock, åh vad dyrt det kommer bli: champagne och sprit och strumpbyxor och inträde överallt och nattbuss osv. Jobbigt, men kul förhoppnignsvis, känns lite ovisst vad som kommer att hända men det löser sig.

Everything will be okay, hoppas jag på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men nej, sommar är bäst insåg jag tidigare idag. liksom fatta: det är varmt, man kan göra en jävla massa saker utomhus istället för att vara fastbunden med att vara inne för att man annars fryser röven av sig.

och plugga.. sök in till några sommarkurser då så får du en pluggsommar ;)

Anonym sa...

ååh ja nu är det nästan bara att chilla... fast det kan ju inte du... hahaha... :P