söndag 19 april 2009

My life, No.3501

Alltså jag har lust att skriva något riktigt lame, men vet inte om jag borde göra det. En av mina större svagheter är ju dock att jag sällan låter bli att göra sådant jag vill göra men inte borde göra.

Jag känner att jag behöver en typ..private shrink, dygnet runt! Som BARA lyssnar och inte kommer med några jobbiga råd. Jag vill verkligen ranta om allt, hela tiden. Just nu har jag bara mig själv som lyssnare och jag måste säga att jag redan blivit mäkta (hah alltås verkligen loves fula, gammeldags ord) leds. SOm tur är har jag ju Emma också haha. Men att ranta inför henne är ändå alltid förknippat med ett visst mått dåligt samvete då en sådan sak som att tvinga andra att höra om mina issues 24/7 är en sådan sak jag vill göra, men inte borde göra!

Jag har nyligen insett hur otroligt många saker jag tappar bort!
På senaste tiden har jag tappat bort: 1 örhänge, 1 hänglås, 1 förstärkande nagellack, 1 vanligt nagellack, typ tusen hårklämmor, 1 par skinnhandksar (nästan 2 månader sen, men ändå)

Kanske inte låter som så mycket, men ändå sjukt störande! Allt det där är typ sånt som är så otroligt tråkigt att köpa och blir faktiskt en del pengar sammanlagt.

Sedan tillkommer förstås allt jag glömmer på olika stället men har turen att återfå. T.ex. VANTAR (överallt) sjalar (som jag tappar utan att märka det och någon måste säga till mig) och ipod. Utöver det tror jag alltid att jag tappat min mobil eftersom jag adlrig kommer ihåg var jag lagt den. Emma anser att jag är tankspridd, jag undrar vad tankspridd egentligen innebär?

En kund a.k.a pensionerad gubbe at work kallade mig förvirrad idag, vilket typ happens några gåger varje dag jag jobbar. Hah vafan men BETJÄNAR man typ 1000 kunder per dag, kan man ju inte uppträda oklanderligt varenda gång. SOm sagt, only human! Orka vara perfektionist i kassa på Ica liksom, hah. Det vanligaste klagomålen jag får är typ: Glömmer att ge tillbaka växel när de tar ut högre belopp än kostnadssumman (heh), glömmer bort ifall de betalade med en 500ing eller 100lapp, blandar ihop vilka varor som hör till vilken kund. Tar fel snus/cigarettmärke. En annan grej är att jag typ säger fel fras vid fel tillfälle. Alltså man upprepar ju i princip samma fraser 8h timmar per dag = "Hej/Hejsan/Hejhej" "Var det bra så?" "Tackar/ Tack så mycket/ Tacktack". Samt skrattar lite artigt när de säger något dumt och onödigt. Tvingas ibland svara något dumt och onödigt. Jag är inte bra på kallprat. Jag antar att mitt leende ungefär ser stelast ut i världen. Jag behöver bara dra mig till minnes ALLA skolfoton från grundskolan.

Det jag tänkte komma till var i alla fall att jag relativt ofta typ säger tack när jag egentligen ska säga hej, eller hej när jag egentligen ska fråga om det var bra så eller tacka (alltså man tackar typ tusen gånger för allt: tack för kortet, tack för betalningen, tack för att du säget tack, eh typ).

(Byter stycke för att det ska vara mindre jobbigt att läsa). Detta kan bero på att jag 80% av tiden försöker tänka på något annat än vilka artighetsfraser jag ska leverera(= dålig mindfulness). Det jag tänker på är ungefär:
1. Nu har det gått en minut. Nu har det gått 4. Nu är det 3 timmar tills jag har lunch. 2 timmar tills jag slutar. 1 timme tillr ast *yay*
2. Åh vad mitt liv suger
3.Vad ska jag äta idag?
4.Vad ska jag göra ikväll?
5.Vad ska jag göra med mitt liv? 6.
6. Åh vad jag blir avundsjuk på alla snygga tjejer som kommer in med sina snygga pojkvänner
7. Åh vad jag hatar alla onda människor som jag tvingas vara trevlig mot
8. Åh vad jag vill vara någon annan
9. Tänk om mitt liv kan bli SÅ och SÅ och SÅ underbart!!
10. Jag vill inte jobba
11. Jag vill inte jobba jag vill äta!
12, 13,14,15 JAG VILL INTE JOBBA, JAG DÖR, JAG KLARAR INTE DET HÄR!

Så ser mina helger ut.

Okej obsa hur duktig jag nu var på att inte blotta "privata detaljer" ur mitt liv och istället försöka åstadkomma ett underhållande om än kalgande (as always) inlägg om livets förtretligheter.

Den här dagen har för övrigt sugit lite mer än de senaste. "Alla" kunder har dessutom varit lite otrevligare än vanligt. Guess my kharma is bad. Men hallå, somnade med ont i magen, drömde mardrömmar om hur mitt liv suger pga. "ont" i magen = Not in a good mood. Jag tycker verkligen jag har anledning att klaga. Som vanligt.

2 kommentarer:

Ia sa...

Mwah. Alla har rätt att klaga, speciellt du! MEn du skriver så jävla bra om det, som om du lägger allt bakom dig och gör det hela...roligt! Hoppas det är så, lite i alla fall... Blir sjukt jobbigt om det inte är det!

Anonym sa...

Haha gud, jag säger typ alltid dumma och onödiga saker till de som arbetar i affärer. Fett säker på att jag sagt dumma och onödiga saker till dig också, aaah! /Linn, rödhåriga tjejen med dreads som.. säger dumma och onödiga saker.. typ. Höhö!