söndag 28 september 2008

Despite all my rage I am still just a rat in a cage,


Rat in a cage får mig osökt att tänka på Flowers for Algernon som jag fortfarande älskar.
Resten goes typ:

And what do I get, for my pain?
Betrayed desires, and a piece of the game


True so true, aldrig får man nåt för sin smärta. Aldrig lönar sig ens lidande! Aldrig blir man återuppstånden liksom Jesus. Nåväl, it is God's will, som Sarah Palin sa angående kriget i Irak.

Jga har åtminstone manifesterat mitt nya liv med ny röd hårfärg. Det får duga som belöning för en väl (tycker jag!) genomförd första vecka. "Kruxet" (åh vilket utrotningshotat ord!) är dock att jag är lite rädd för att Emma ska bli leds på att ständigt bli efterapad av sin wannabe. Well, inte ständigt, men det smyger sig in mer och mer! DBT, taking over the world känner jag, mot min vilja. Nämen, still standing ganska strong. Jag hoppas att Emma inser att plagiat är den ärligaste formen av uppskattning och istället för irritation känner hedran. Hon inser väl trots allt att jag aldrig når upp till hennes otroliga personlighet utan always..drags behind, för att citera allas vårt kära Placebo.

För att återgå till den första sångtexten samt den inte alltför käcka bilden, måste jag erkänna att den första veckan inte avslutas helt på topp. Känner lite att min blogg börjar bli lame och utelämnande men det nya livet- den nya världen- Pocahontas-ännu retro och icke-mainstream! Förklaringen lät ungefär lika logisk som vetenskapsmannen i Southpark avsnittet om världen som dokusåpaunderhållning för aliens, associerade sig fram till enastående idéer.Well, worked for him! - Alltså vinnande koncept.

Åter tillämnet: Jag ogillar att känna ångest- det gör att jag känner mig som en svag människa. I och för sig gillar jag att känna mig svag och i behov av att bli omhändertagen ibland, men sucks när ingen verkar benägen att ta hand om en. Jag försöker hålla fast vid känslan att jag faktiskt klarat av den här veckan på ett riktigt bra sätt även om jag höll på att avlida av tristess och dödsångest under några lektioner i skolan. Jag känner att jag förskönat vissa händelser under veckan, men tror ändå att försköning är bättre än motsatsen. Det skulle nog en kognitiv terapeut säga, men antagligen inte en psykodynamisk. Men skola imorgon igen och upptill bevis, jag ska nu utvecklas som människa hah, och återigen vilja vara stark istället för svag. Jag har ju trots allt en ny hårfärg, haha! Det var dock irriterande att något jag trodde skulle vara så lätt inte alls var det och jag gillar inte att behöva försöka med saker utan istället bara bestämma sig och do it. I och för sig kan man bestämma sig ändå trots att man känner ca craint! (It sucks på franska för er som inte är lika välutbildade som jag! Och jag förutsätter att Andreas kan det för annars suger han.)

Fortfarande bra grej att jag lyckats åtstadkomma ett engelsk (otroooligt lame) brev till en massa ointelligenta fotbollshuliganer och tänk POSITIVT är ju ett otroligt uttjatat råd som man dock kanske har anledning att följa.

Nu ska jag göra en lista över bra och dåliga grejer i mitt liv.

Bra:
Skrivit klart ångestskapande skolarbete!
Fått godkänt på min första vecka som ny människa. (Enligt mig, någon som är av en annan uppfattning?) Men jag KÄMPAR ju så bra, lol.
FÄRGAT HÅRET
Fått några msn-samtal med Emma trots att hon isolerat sig från världen pga Hell on Earth= Komvux.
Tagit mig iväg till Andreas och inte ugglat hela helgen
JOBBAR INTE PÅ HARDTECH ( eller som slav i ett u-land, samt har inte aids)

Dåligt:
Inget körkort
Ingen hälsa
"Inget liv"
Ingen som jag gillar gillar mig

Mål:
Fixa ( med faith in GOd om inte annat!) det som gör mig mest olycklig så jag någongång under några omständigheter ska kunna beteckna mig som lycklig)
Få VG på min andra vecka som ny människa, samt sluta ha dödsångest
Inte dö av franskaprovet men ändå få MVG
Få min engelskalärare + alla andra lärare att still love me.
Köra bil typ 1000 gr bättre så jag någon gång kan få det fucking körkort.

Det är fint med listor ändå.

Nu ska jag sova så fort mitt nagellack torkat (*tjejig*) samt hoppas att Emma orkar läsa det här innan hon utmattat faller i sömn efter en helgs nästan konstant pluggande.

Önska Emma buena suerte till hennen nya spännande vecka med typ 1000 prov, samt önska mig själv lycka till med allt som jag vill genomföra.

IN GOD WE TRUST (vore ju bra om USAs ekonomi tog ett glädjeskutt och om Obama vinner valet)

Pusspuss till alla som förtjänar det

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hardtech är inte så dåligt. Faktiskt. Jag lovar.

SHARP LIKE A PEN sa...

hah, i'll never believe you