tisdag 30 september 2008

JE NE ME RENDS PAS COMPTE!

Om jag istället läste i min bok, The Wind-up Bird Chronicle som faktiskt är otroligt bra, istället för att sitta här och göra sådant här skulle jag kommit otroligt långt.

Men så logisk är jag aldrig. Jag påminns ständigt om att jag aldrig kan göra något lagom. Lagom är rätt, lagom är bra lalalalalala. Men nä, alltid hamnar man i diket på ena eller andra sidan *egen metafor*. Je ne me rends pas compte! Jag är typ dömd till ett liv i.........tänkte jag säga men så knackade någon (typ Emmas ande alt. dr phil, but they are somehow connected) på min axel och sa att man väljer sitt öde själv *fritt översatt*.

Men så länge man har en curse över sig behöver man ju liksom inte..börja gräva där under hah. Då känner man att oviljan faller från skyn. FÖR SÅ LÄNGE MAN HAR DEN KVAR SPELAR DET JU INGEN ROLL OM UNDERARBETET ÄR FINT. Huset ruttnar ändå. Det är min filosofi.

Imorgon ska jag jobba för första gången på länge. Känns rätt segt. 3,5 timmar typ ger 0 pengar...350 spänn och typ ja skatt på det, men gör det mest för att visa good will eller nåt. Men aah, fasar för avgrunden som kommer öppna sig framför mina fötter under det 3 timmar långa mellanrummet mellan sista lektionens slut och tiden jag förväntas infinna mig på jobbet. They are booked for studying liksom men ååh, jag hatar att sitta i skolan och plugga!!! Eller på biblioteket eller whatever. Det slutar typ med att jag gungar fram och tillbaka, stirrar ut genom fönstret och gör mig beredd att hoppa! Jag hatar det, men jag skulle säkert behöva massa kognitiva strategier för att hantera ångest! Haha åh jag hatar sånt. JAG HATAR ROLLSPEL! Haha.

Imorgon har vi läxförhör i franska. Har inte över på det nej, men kan alla veckodagar: lundi, mardi, mercredi, jeudi, samedi, dimanche och årstider: l´hiver, le printemps, l´été, l´automne. Fast vet inte om det ska vara en massa appostrofer som jag glömt kanske. Resten av orden kan jag träna imorgon.

Jaja. JAJAJAJAJAJAJAJAJA. ça craint, mais c'est la vie (and life sucks we know it).

Inga kommentarer: