söndag 21 september 2008

Pulp Fiction


Känner mig egentligen inte jättepepp på att blogga, men måste bara nämna en av helgens händelser: Efter lite tjat fick jag slutligen Gaby och Andreas att se Pulp Fiction med mig. Det var mestadels en underbar upplevelse. Alltså Uma som Mia Wallace måste ju vara något av det hetaste i filmväg. Dessutom är det alltid nåt visst med kokainbrudar. Haha, men det är liksom...slår cigaretten och den har jag ändå skriftligt (+ bildbevis) bevis på höjer "coolhetsfaktorn". Jag menar det är som Michelle Pfiffer i Scarface, hon är enda behållningen!

Dock har Pulp Fiction ett särskilt känslomässigt värde för mig beroende på vem jag sett den med osv. Gav mig lite av en hard time, men den är ändå fantastisk. Och självklart är det Uma som gör det mest av alla. Jag menar sure hon är fulsnygg, men på ett bra sätt. Vem vill ha en mainsteambrud ändå?

Inga kommentarer: