lördag 26 april 2008

The Curse

Innan jag ägnar mig åt tråkigare sysselsättningar ska jag behandla gårdagens tema en smula. För alla som inte vet är gårdagens tema "the curse". Antingen är det jag eller Emmas lägenhet som är cursed. Vad gäller lägenheten kan det tänkas bero på att hon sa upp den igår och att den lider av separationsångest. Den kanske har borderline och "skadar sig själv" för att få uppmärksamhet från Emma. Jag tycker det är en ganska stark teori.

Den andra teorin är istället att jag är cursed. Kharma-grejen med allergikern ni vet! Inte en coincidence. Eftersom various reasons gör att jag mer eller mindre vill dö några ggr per dag är kanske inte min kharma den starkaste, liksom varför händer allt mig?? Var kommer kharman ifrån? Är jag ond mot mina medmänniskor eller hade jag bara oturen att födas med en bad one? Undrar vad jag gjorde i mitt tidigare liv?, jag kom ju inte till nirvana i alla fall.

Okej for the judgements: Det som hände igår var

1. Jag typ...fick Emmas fönster att hoppa ur läge, det gick inte att stänga det hade kunnat ramla öh..ut. Efter lite panik och samtal till hyresvärden som inte kunda komma förrän på måndag lyckades vi eller mest Emma make it back to normal igen.

2. Jag var inte alls särskilt full, typ någon av de första drinkarna, pang, råkade jag välta ut över Emmas skrivbord och tangentbord! Jag tänkte nej nej nu blir det som Andreas och hans ölförstörda dator och såg hur typ många tusen försvann från mitt konto. Sedan löste sig även det, med lite vatten denna gång.

3. Morgonen efter råkade Emma krossa ett glas i golvet och vi får plocka glasbitar en stund.

Alltså tillbaka till teorierna:
1. Lägenhetens fel
Odds för:
- Det hände inte bara mig utan även Emma
- Det rörde sig om ett uttalat självskadebeteende (fönstret, glassplitter på golvet) vilket är vanligt att borderlinepersonligheter ägnar sig åt när de har svår separationsångest
- Den försökte också förstöra Emmas saker (hennes glas krossas, tangentbordet hade kunnat gå sönder)
- Eftersom den inte är suicidial och trots allt har en viss självbevarelsedrift, gjorde den dessa saker endast för att påkalla uppmärksamhet och inte för att förgöra sig själv eller Emmas saker. - Den kanske tänkte att straffet då skulle vara huge.

2. Min kharmas fel
Odds för:
- Det var till en början endast jag som ofrivilligt brukade våld på lägenheten och Emma som återställde ordningen. Alltså min dåliga kharma vs. hennes goda
- Sedan smittade the curse och förgiftade även hennes handlingar men tack vare hennes i grunden goda kharma lyckades avvärja en större skada
- Jag kanske omedvetet lever ut mina aggressioner och min avundsjuka pga att hon är superior och ska flytta till en ny otrolig lägenhet då jag inte har någon överhuvudtaget
- Tidigare erfarenheter talar för att min kharma inte alltid lett mig de bästa vägar.

Eller så var det helt enkelt Emmas kharma som typ asked for it, eftersom allt gick ut över henne! Det kan vi ta en diskussion med Freud om sedan.

Frågan är alltså:
1. The curse is on lägenheten!
eller 2. The curse is on (företrädelsevis min) kharma!

Please leave your vote here.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahahaha, jag dör. seriöst jag kan inte sluta skratta.

Anonym sa...

röstade på min lgh. din teori var mycket övertygande. hahaha.

SHARP LIKE A PEN sa...

hahaha yaaay:D jag ska bli politiker