onsdag 9 april 2008

Vinterdepressionen

Alltså srsly, det är som att man skulle kunna gå in i en vinterdepression igen, massa snö och det är april!!! AhAhAh vill inte! Den här dagen är för övrigt sugig i allmänhet. JA jag vet jag borde sova mer, men åh det är tråkigt att gå och lägga sig och åh den här dagen är tråkig. Orkar inte ha grupparbete på religionen, orkar inte ha hål, inte franska heller. SKA verkligen plugga franska på hålet nu, men åh vad jobbigt. Hatar att plugga i skolan men ja, man borde ju så slipper man sen. T.ex. kan man hinna se någon av alla serier man försöker följa, d.v.s Skins och ja andra säsongen av Grey's anatomy i alla fall. Har totalt tappat bort mig i Cityakuten så har gett upp den.

Grejen med alla fula bilder var ett nostaligiutbrott, plus att det är sjukt hur många olika frisyrer jag haft och hur allting varit så olika. Jag vill göra om mitt hår igen nu och det brukar vara ett tecken på att jag är leds på livet, men livet är rätt tråkigt nu. Fast kul ibland. Though...needs something more.

Vad kan man mer skriva? Min lärare blv lite chockad när jag sa att rapporten kommer att bli 30 sidor (minst alltså!) men hon sa att det inte fanns någon övre gräns så hon får allt vackert ta och läsa igenom den.

Det är pyttipanna i skolan idag, jag hade dött om det var fiskgratäng. Borde gå in till stan och reklamera mina leggings (försöka) men jag vill inte gå ut i det här vädret! Vill sitta hemma i mitt rum och typ deppa, nämen är ju varmt där i alla fall. Kanske skulle ha tid att se serier någon gång. Förra helgen eller nä, förrförra blev det ju typ 10 avsnitt Grey's, men jag kan ändå inte njuta av det när jag har tusen andra saker att göra. Åh sommarlov alltså! Men kommer väl inte bli lov måste ju jobba åååh, måste söka jobb måste ringa och hålla på och visa mig intresserad av de jag redan sökt. Life is hard on me right now säger jag bara. MEN MAN SKA INTE KLAGA, då blir man en tråkig människa att umgås med. En sydafrikansk lärare som är här berättade hur förvånad hon blev att det fanns skolkuratorer och sånt här, liksom vi är ju så priviligerade! Sedan hade hon åtminstone insett att "we are the same all over the world" eller något liknande. Det var ju fint. Ungefär som de ryska läkarna som aldrig förstod sig på mig. Liksom what's up med folk i u-länder (ja Ryssland är ett u-land, eller ett Putinland) ? De skulle säkert vara lika deprimerade som oss om de levde på samma villkor. Men Gud gav ju människan den fria viljan, och väljer hon att inte uppskatta sitt liv och finna glädje i tron är hon väl fucked. Det är ganska fint ändå att människan benämns som en hon. Feminismen finns där inne någonstans.

Jag känner för att typ...sova i en vecka och sen vakna upp och så är allt sol och fint och bra. Istället snöar det och livet är "a pen inte the ass" eller en pinne var det väl, enligt Popisch. Det är gulligt att hon fortfarande heter Popisch i min telefonbok. Det leder tankarna till en svunnen då jag såg henne som en Gothic Lolita. Jag hade inte riktigt stilbegrepp på den tiden, men jag saknar den ändå. Jag saknar hur naiv jag var. Dock lika drama som nu, och trots allt mer idiotisk när jag var full.

Alltså (igen) jag skriver nog verkligen för långa blogginlägg (precis som rapporter.) Det resulterar i att ingen orkar läsa, men nä nä man ska väl skriva för sin egen skull. Jaa det gör jag ju lite nu, men jag behöver validering från andra! Vi läste om copingstrategier idag och vad de berodde på, vilket tydliggjorde att vilken bild man har av andra har betydelse för ens copingresurser. Det handlade bl a om ens förmåga att söka hjälp av andra.

Veckan är ju snart slut, vilket väl är bra. Bävar dock för (ja, älskar att använda pretentiösa uttryck) inför körlektionen på tisdag, fatta pinsamt att jag typ kommer att bli tvungen att ta 20 körlektioner. Det känns ungefär som när jag skulle åka till ridlektionerna när jag gick i trean/fyran någonting. Men men jag vill ju ha körkort.

Det känns också som att helgen kommer att bli anträngande, vad jobbigt. Jag orkar inte med att ha ett liv ju. Jag borde kanske sova, det är rätt fint att drömma men det är ju jobbigt att lägga sig i sängen och försöka somna.

Åh nu får jag ångest för att jag skriver så mycket men ja, det är ju frivilligt att läsa. Jag däremot borde läsa franska istället, eller kanske om de sju dödssynderna. Need som rest nu. Maten öppnar om en halvtimme, kanske man skulle gå dit och sen sitta och slöa. Åh, åh, jag känner en kognitiv dissonans då jag är missöjd över hur jag beter mig i förhållande till mina värderingar, och andras. Jag vill ha kläder, och ett nytt hår, och ett nytt liv. Eller att mitt liv ska ändras lite kanske. Åh, so emo nu. Mina vänner kommer väl tro att jag är påväg att dö, fast jag är ju alltid inne på msn så det kan de ju i alla fall känna sig trygga med.

Men ska sluta nu, ska plugga franska, kolla skunk. Sen mat om en timme, åh needs something strong. Hates också att min explorerflaska typ "inte håller tätt" hah, suger ju om man inte kan spara och återvända. Men kanske för att jag pillat bort den lilla plast grejen. Det var ju dumt i såfall.

Well Ciao bella, som de sa i Funny Games och puttade den vackra modern i vattnet. Jag tror att hon hette Anna och pappan plus sonen hette Georg. Well...ciaociao.

Inga kommentarer: