onsdag 23 april 2008

Mainstream människa utan djupare förståelse

Negativt undvikande strategi...eller nä, skulle ju inte prata mer om det. Det var för övrigt oerhört synd om mig igår och jag trodde att jag skulle få feber eller magsjuka vilket jag aldrig får. Så var inte heller fallet igår utan jag piggnade till och åt en mango. Tyvärr hann jag ju inte springa och jag tror det ligger någon curse där som typ infaller varje gång jag försöker vara nyttig, eller man kanske säger utlöses eller ja nåt.

Idag känner jag för att skriva ett oerhört djupt inlägg men det ska jag nog inte heller göra. jag vet egentligen inte vad jag ska skriva om för att vara intressant, mina blogginlägg ser ju typ ut såhär: skola, kläder, ångest, skola, kläder, ångest....Det kan ju bli lite tråkigt i längden. Men vad ska jag egentligen prata om istället? Får inte heller vara för långa inlägg för då orkar ingen läsa.

Kan prata lite om musik...för att kunna springa (nej ska inte bli obsessed som förra året) måste man ju ha bra musik, och jag tänker därför sätta ihop en spellista på ipoden som uppmuntrar till fysisk aktivitet. Självskrivna låtar är: M.I.A- Paperplanes, Yelle- Je veux te voir, Yelle- 85 A, Le tigre- Deceptacon- Let's run- I'm so excited- Viz- (Eau d'bedroom dancing), John Farnham- Your'e the voice, Justice- We are your friends- (DVNO), Yeah yeah yeahs- Gold Lion- (Maps).

Det var pretty much it. Börjar ledsna på min enformiga musiksmak. Paperlplanes är so hot right now- men fortsätter jag att lyssna på den minst 5 ggr/dag kommer den inte att vara so hot nästa vecka. Ge mig därför några förslag på mindblowing powerlåtar! Emma och jag har inte riktigt samma smak upptäcker jag- Fire Fire var ju otroligt tråkig! Bara massa skrik ingen melodi. Ja, jag vet att jag gillar töntiga catchy tunes, men jag är väl en sådan mainstream människa utan djupare förståelse för konstens mystik. Därför kan ni ge mig tips på 80s låtar- 80s är it-grejen nu. I', so excited, You're the voice, Total eclipse of the heart, haha loves them! Finns säkert någon mer klassiker som jag inte tänkt på.

Ska väl ta tag i mitt undivkande beteende snart, men jag blir alltid så otroligt hungrig på onsdagar. Bara för att man sitter stilla och har tråkigt blir man alltid hungrig klockan 10. Jag fattar inte folk som säger att de glömmer bort att äta på en hel dag eftersom de typ bara sitter stilla och inte behöver enrgi, ehe det är ju då man blir hungrig. Annars hinner man inte. 8h sömn är för övrigt ett minne blott. Tänkte väl att det skulle turn out that way men jag försökte ju i alla fall. De senaste nätterna däremot har det typ blivit 5h sömn och det är ju illa när man vaknar halv sex på morgonen och inte kan somna om.

Igår tänkte jag skriva ett inlägg om vilka dödssynder jag begår men det blev för dåligt så jag raderade. Jag kom fram till att jag faktiskt inte går till överdrift vad gäller alla. Girighet, avund och lättja toppar väl listan. Eller ja, lättja är bara lite halvt, jag är ändå hyfsat bra på problemlösande strategier om jag får säga det själv. Högmod däremot förekommer medan vrede, lust och frosseri ligger relativt lågt. Dock känns ju inte girghet, avund och högmod så hett. De känns ju i princip som de värsta.

Ska läsa lite om andra världskriget kanske, eller om franska vad heter det...inte prepositioner typ...någonting ord som bestämmer eh läge, typ på, framför, i , bakom, under osv. Det är inte sol utomhus längre. Det känns lite tråkigt.

Inga kommentarer: