fredag 4 april 2008

L'existentialisme, le tigre et la poudre

Tredje inlägget idag, jag utvecklar mitt undvikande beteende. På hela dagen (jag har verkligen tänkt att jag skulle plugga alla lediga timmar) har jag skrivit ca fem rader, jag måste vara den ineffektivaste människan i Luleå just nu, eller kanske inte, men ändå. Istället för att typ koncentrera sig till max i en timme och sen chilla så läste jag gamla dikter och noveller jag skrivit på sockerdricka.nu, alltså haha. Ungefär så men typ aj got you right back, högstadiet måste vara den tid som alltid förföljer en. Just nu funderar jag på om jag borde återuppta pluggandet och denna gång tvinga mig att vara mer effektiv eller om jag helt enkelt borde ge upp och skjuta upp det till imorgon (precis som jag gjorde förra helgen se hur bra det gick, not.) Alltså crap, fast i sockerdricka känner jag. Känns som om varje mening jag skriver nu är en sextonårgammalochsvikenavlivetmening, jag känner min existentiella ångest väckas till liv. Eller nja existentiell och existentiell, jag har nog inte så mycket existentiell ångest nuförtiden, eller ja klädångest kan ju vara lite existentiell tycker jag, den handlar ju om alla svåra val människan ställs inför och att förstå vilket ansvar hon har över sitt eget liv. ehum. Fast för att ha verklig ångest ska man inte ha någon anledning att ha ångest, det är först då den är äkta enligt Soren Kirkegaard. Han var nog ganska depressed.

Jag känner att kognitiv terapi kan go to hell, eller nä jag gillar kognitiv terapi (heh ibland) men jag gillar inte att skriva om den. Jag gillar att applicera den på mina vänner (Gaby) och se hur enkelt alla hennes problem skulle lösas heh. Nädå kognitiv terapi är bra, han som hittade på den tycks ju inte varit våldtagen av sin far hela uppväxten i alla fall. Aaron Beck hette han för övrigt och är 84 år nu, viktigt vetande. Egentligen borde jag plugga franska också, nästa prov ska jag så ha alla rätt och gottgöra för det förra plus att det är ett jävligt flashy språk, Yelle<3 style="font-style: italic;">Tu prends tojours le métro skulle i alla fall våran lärare gilla fast ja, det var ju hon som lärde oss la poudre, droguée, putain så hon kanske har ett spännande liv hon, också man vet ju aldrig.

Har inte lyssnat på någon musik ikväll, bortsett från inuti mitt huvud då. Jag känner att det är dags för lite LeTigre (l'oh ces noms de francais) men det är egentligen ännu mer dags för att plugga, såklart. Jag känner att det nya är att namedoppa franska ord via babelfish, so hot right now! C'est super cool som "ungdomarna" säger i lärotexter, sedan pratar de alltid i kör i hälsningsfraserna...Bonne journée a vous aussi! Nä ska sluta tönta mig med franska nu, ska plugga eller sova eller nåt.

Ciaociao (sista)

Inga kommentarer: