söndag 22 mars 2009

Boredom

Jag är trött, jag är jättetrött jag vill sova. Men jag jag tänker att nä, jag har ju sovmorgon imorgon, kan inte sova nu. Måste sova till minst halv elva ju. Och då måste jag vara vaken till minst två i alla fall. Borde plugga mer franska men jag är trööött.

I helgen gjorde jag för ovanlighets skull lite mer än att jobba. I fredags var Meredith här och vi såg La fabuleux destin d'Amélie Poulaín, med engelska subs dårå. Sen såg vi ett avsnitt av Six feet under. Dessuom såg vi en "dokusåpa" på svt där några psykologer skulle lista ut vilka ur tävlingsgruppen som var psykiskt sjuka och vilka diagnoser de hade. Det var lite kul. Vi åt också jättemycket kakor. Tyska kakor. De var inte så goda, men de var kakor. Dock tog de med choklad slut ganska snart och det var de som var minst äckliga.

Igår var jag hos Madeleine på Björx och vi spelade spel, åt vegantacos och veganglass och såg Mamma Mia. Alltså Mamma mia var störd men ja, vad hade man kunnat förvänta sig. Sen var lokalbussen ovanligt mycket försenad och jag hatade att jag inte har en bil. När jag kom hem åt jag daimtårta tills jag mådde ännu mer illa. Alltså jag gillar inte ens daim, men jag gillade chokladfyllningen. Åh nu blev jag sur, sur leds och hungrig igen. Nästan. Har ont överallt efter att ha jobbat och blä. Det är ganska drygt att jobba varje helg säger jag bara. Mest för att man får så mycket tid til att tänka och måste se glad ut under tiden. Stackars mig. Väldigt stackars mig. Alltid. Vill sova. Kanske skulle se på serier typ Private Practice, men den är ju så dålig egentligen. Eller sova.

Update 01:06: Om jag läser ett tag nu, borde jag kunna sova längre än till klockan 9 imorgon. Hates though att det blir jäteljust i mitt rum jättetidigt och det är jättesvårt att inte vakna jättelångt innan man behöver. Jätte, verkligen. Jag brode egentligen gå upp tidigt, gå på stan alt. plugga och hinna äta lunch i skolan. Det är bra att äta lunch, jag äter riktig mat för sällan. Jag hatar att äta varm mat till middag, jag hatar dessutom att äta middag men lunch är ok. Vidare hatar jag att mina rutiner inte blir bra när jag börjar sent. Jag gillar rutiner. Jag gillar inte när man måste äta på konstiga tider. Men jag älskar att ha sovmorgon. Jag tänker varje dag att jag aldrig kommer klara av att jobba och gå upp halv sju varje morgon.


Alltså notera att jag inte längre ser ut så (Emma)! Bättre nu?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig sååå mycket!

Gaby sa...

Jag hatar lunchen! Middag är bättre..

Emma Amelie sa...

vad menar du?
att du gått upp lite?

ser inte så mkt på bilden, måste ha ngt att jämföra med isf.
men iaf, bra det.