torsdag 5 mars 2009

@ Lidingö

Befinner mig just nu hos Petter och Fitore på lidingö, inte långt ifrån där min farbror bodde tidigare. Vi har än så lnge inte hunnit göra så mycket, sett några avsnitt av the Daily Show (igår) sovit, samt har jag ätit frukost- Arla vaniljyoghurt, nötmüsli och två rostade mackor. Känner mig fortfarande lite hungrig har blivit otroligt bortskämd på matfronten efter Emmas och mitt kulinariska frossande i hotellfrukost (pannkakor/plättar med nutella) och ben & jerry's glass, för att bara nämna några exempel. Skriver mer om våran mat och shopping resa (haha) senare. Nu ska jag mest svara på utmaningen jag fick av Emma innan jag gör mig i ordning och beger mig in till city.


Regler:Kopiera detta till din blogg och utmana 5 personer. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn.Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav får du inte svara likadant som denne.Du får heller inte ange samma svar två gånger. Detta är klurigare än man tror. Lycka till!

1. Vad heter du?: Tove
2. Ett ord på fyra bokstäver: Thin, hahha LOL. Nämen kanske ...tala? bra grej. Tala med henne /Hable con ella är för övrigt en bra film av Pedro Almodóvar.
3. Flicknamn: Ehm...Jag vet inte..Thea? kommer inte på så många fina flicknamn på T. skulle nog inte dpa min dotter till något som börjar på T. hon kanske skulle lida såsom jag gjort! Haha. Inget ont om T men..
4. Pojknamn: Pojknamn är ännu svårare ju! Kollade på svenskanamn.se för att få förslag, insåg att man kunde heta T.? Eeeh? Märkte också att jag har namnsdag idag! Yay.
5. Yrke: Tandhygienist! Srsly, något av det värsta. Tänk att pilla i folks äckliga munnar hela tiden och inte ens ha någon fancy läkarexamen! Dessutom låter bara namnet otroligt fult- T-a-n-d-h-y-g-i-e-n-i-s-t.
6. Färg: Terracotta. Alltså jag gillar inte ens terracotta. T. är sämsta bokstaven! Eller kan ju i och för sig säga turkos. lite mer chict sådär.
7. Klädesplagg: T-shirt! Jag älskar T-shirts men hatar att de är kortärmade plus att man typ helst ska ha jeans till=(
8. Mat: Turkisk yoghurt! Hahaha what eeeelse!
9. Sak i badrummet: Tandkräm! Can't live without it.
10. Plats/stad: Toledo. Känns som om jag ständigt hör talas om den staden, men inte vet ngot alls om den förutom att den ligger i..Spanien!
11. En orsak att vara sen: Tidsbrist! Hah. Fast jag hatar när folk kommer för sent. Jag gör det aldrig (nästan). Jag brukar alltid vara den som får stå och vänta. Fast just därför har jag nu börjat komma lite senare med flit
12. Något man skriker: Tack? HAh, man skriker inte man sväljer och biter sig i läppen
13. Film: True Romance. Riktigt bra.
14. Något man dricker: HAha googlade på barmeister.com! Och fann denna " Teddy's Press Box Fireball" , innehåller Cinnamon Scnapps och Franks hot sauce, haha.
15. Band: Tokio Hotel!! (Haha, had to) Annars alla band i hela v'rlden som börjar på The ju..t.ex. The yeah yeah yeahs<2 eller The Dresden Dolls kanske^^
16. Djur: Tiger. De är fina.
17. Gatunamn: Torsgatan! Haha lol. Bott där en natt med the crazy cat lady, for real!
18. Bil: Toyota, hade en sådan tidigare.
19. Sång: Tame, av Pixies tyckte Petter att jag skulle ta. Har lyssnat en del på den ändå.
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Trekant!

Jag utmanar:

Linn (http://nollkommanoll.blogg.se)
Gaby (http://radioaktiv.blogg.se)
sen vet jag inte? vem mer brukar läsa min blogg haha? Maria bloggar på engelska men du får göra den om du vill ändå
Annars- den som känner sig manad!

3 kommentarer:

Emma Amelie sa...

hahaha på fråga 16, 17 och 20 svarade du samma som Teddy! Hahaha. Han påverkar ditt undermedvetna, lovar, haha.
Pojknamn för övrigt...TEDDY. Haha ^^

malin d(!) sa...

obs jag brukar läsa din blogg! synd att jag redan har gjort tebbet :( hälsa

Anonym sa...

jag ska göra det där.. nrä jag får tid. typ imorron medan jonas städar min lägenhet (jag tänker ligga i sängen och säga att jag har amputerat hela kroppen och alltså inte är kapabel till att städa)