måndag 30 mars 2009

%R%&E¤%E%¤E%¤E¤%E%¤ER%&T/(YUU()IUY(/&TRE%¤#WE&%YUI


Jag är så arg jag är så arg, jag vill gråta. Jag orkar inte gråta det gör ändå ingenting bättre. Vill äta 20 ballerinakex men det gör bara allting sämre. Dessutom har jag inga ballerinakex. Hur kan man någonsin förlåta sig själv för att man har förstört hela sitt liv?

Har läst om saker jag inte borde äta och det verkar vara följande:

bönor, ärter, linser, vitkål, rödkål, kålrot, brysselkål, salladskål, broccolistjälkar, lök, jordärtskockor, kronärtskockor, selleri, svamp, paprika, chilifrukter, rädisor, gurka, majs, vindruvor, torkad frukt, citrusfrukter, apelsinjuice, persikor, skalet på äpplen och päron, paprika, sockeralkoholer (sorbitol, maltitol, xylitol) som används som sötningsmedel, socker, bröd, pasta, ris, potatis och alkohol, olösliga fibrer, rött kött, alltför stor mängd avocado, nötter, fisk, mejeriprodukter

Alltså vad ska man då äta? Seriöst jag orkar inte. Jag vill gråta. Kanske borde testa äta LCHF-kost igen, men det var sjukt jobbigt och gjorde inte någonting bättre. Jävla skitliv.


Update:

Okej nu ska jag verkligen satsa på "bra" mat. Alltså jag kan faktiskt inte vilja dö längre än några timmar, blir lite mer positiv sedan, antar att hjärnan har en fin förmåga till självläkning.

Istället för näringsdrycker (innehåller mest mjölk och är inte är så mättande) samt banan som inte är så bra att äta innan träning kan jag köpa vassleprotein. Om man blandar med 3 dl sojamjölk borde det bli rätt bra näringsinnehåll. Kanske kan äta en avocado till, tycker avocado verkar gå rätt bra ändå. Sammanlagt borde det bli en näringsmässigt ganska komplett måltid. Kanske dessutom kan äta dem vid olika tidpunkter pga äta ofta och lite = bra. Kommer sakna russin, banan och mandel vilket typ är heaven i yoghurt men men, ska ju försöka ta tag i saker nu och inte vara vek med dålig karaktär. Äter ju lite mer lagad mat nu, typ kyckling och det sägs ju vara bra. Ska tänka positivt alltså, göra aktiva mål för att må bra. Ska börja imorgon, förhoppningsvis. Bra.

Måste sova nu, sova sägs också vara bra. Helst 8 timmar per natt. Hm om jag somnar två hinner jag faktiskt med det förutsatt att jag lyckas sova hela natten.

Antar att detta är rätt trist att läsa om, alltså ingen som inte haft såna här problem kan ju relatera till mitt hell on earth men att skriva ner det stillar mitt behov av att älta saker. Kanske bättre än att mina vänner måste lyssna på mitt eviga gnäll. Att läsa är ju faktiskt valfritt, även om jag skulle föredra att endast producera underhållande och ickelama inlägg. Men just nu försöker jag prioritera min mentala och fysiska hälsa, samt mina relationer = ej plåga alla jag känner med klagande. Fint eller hur, lite stolt. Dock brukar jag inte lyckas hålla sådant här utan ger upp och tänker fuck it. Men - keep trying to be happy (fint eller vad, Emma!) hah.

4 kommentarer:

Ia sa...

:(
*kramar*

Erika sa...

Den är så fin den där bilden på dig och din bror :D du vet att jag känner med dig sötnos :( i sommar tycker jag vi tar och hittar på något riktigt roligt så du glömmer bort att tråkigt, ok? ;) ta hand om dig! puss!

Ia sa...

Förstår ditt hell on earth, du förklarar skitbra! Det är bra att någon pratar om det! Det finns så många som har IBM, alla med olika symtom, som lider i det tysta! Bra att ha en röst som tar upp problemet!

Varför jag inte är inne på msn? För att det distraherar mig från att skriva mina uppsatser ;p Jag var inne igår faktiskt, men då var inte du inne. Sen så finns det så många jobbiga människor på min msn som jag inte orkar blockera eller ta bort... Som min brorson.. Men det är en annan historia! Ta hand om dig nu, Tove! Kram!!

Emma Amelie sa...

aw, men ja låter bra nu att du gör ett ryck och försöker förändra.
det kan ju omöjligt bli sämre av det!
håll ut ett tag så vet du ju iaf om det ger resultat, minst 4-8 veckor brukar det väl krävas.