onsdag 18 mars 2009

Random rant

Jag borde verkligen inte blogga nu. Jag borde skriva argumenterande tal om elitklasser eller spetsutbildningar dårå till sv c. Jag ångrar lite att jag valde den kursen nu alltså, men det är ju inte svårt egentligen, bara jobbigt. Suck. Tänkte göra bildutmaningen som malin hade gjort men det var jobbigt pga att alla mina bilder är borta. Tog lång tid att hitta på bdb och så måste jag ju spara bilderna innan jag kan använda dem. Kanske försöker igen sen. Läste igenom min gamla blogg och letade bilder där. Insåg att den för det mesta var mycket roligare. Qu'est-ce qui s'est a passé? Jag har blivit för lame alltså.

Något annat som hänt är att jag blivit sjukt hungrig, alltid. Igårkväll åt jag sammanlagt 1 stor tallrik (ca 4 dl) yoghurt, 1/2 avocado, skinka, 2 dl keso, 2 blodapelsiner, lite russin och 3 mackor!
I morse åt jag frukost ca 11-11.30: 4 dl yoghurt, 1/2 avocado 1,5 dl keso, 2 mackor och jag är redan hungrig igen!

Fattar inte grejen. Okej att jag tränar, men inte såå mycket väl. Jaja, måste försöka plugga nu. Läste nyss igenom några franska texter, alltså franska är ungefär omöjligt att uttala, men det är roligt att de alltid är så töntiga i läroböckerna. Ungefär:

"Maximes hjärta slår mycket fort nu. Hon tittar på mig. Varför? Hon tycker säkert att jag är cool. Hm, jag måste imponera på henne. Maxime klättrar upp på sin moped och startar som en galning. Men plötsligt faller han på trottoaren. Blodet rinner, flickorna kommer mycket snabbt för att hjälpa honom. Chloé som ser blodet tar fram sin näsduk och rengör Maximes vackra ansikte. De ser varandra i ögonen och nu är det Chloés hjärta som slår mycket fort. Vilken snygg kille! Vad ska jag göra?"

Elitklasser, nu, mm bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gör också en massa skit istället för att plugga... *grrr* och jag är också jättehungrig på sistone... Skumt. Måste vara våren och vår evolutionära kropp som vill att vi ska ut och jaga nu när djuren är gått ur ide :p