fredag 21 mars 2008

det långa lidandets dag


idag är det långfredag och själva grundtanken med långfredag är ju att den ska vara tråkig. helst ska det inte hända något alls men om det gör det ska det vara tråkigt. man ska dela jesu lidande alltså.

det har gått ganska bra för mig att ha tråkigt. mitt internet fungerar inte längre än en minut i sträck, det var sjukt kallt ute, jag är hungrig jag är trött, jag har ont i magen. det kom nyligen fram i en diskussion att man kanske borde spika upp sig själv på ett kors för att go all the way out men det måste nog avslås som en omöjlig uppgift. går ju bara med ena sidan liksom sen sitter man helt fast om inte annat.

jag känenr att kvällens sysselsättning kommer bli typ...mat och godis och jag kommer tycka oerhört synd om mig själv..det gjorde säkert jesus vad än bibeln säger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

alltså jag känner hädelsen i spika upp sig på korset diskussionen! haha. nu blir gud vred på dig!!!

paulus korsfästes faktiskt upp och ned eftersom han inte ville vara en wannabe som man skulle kunna säga i dagens yo-makka-flow samhälle. hahaha, åh älskar att blanda seriös historia med oseriöst språk.

haha. be ware of God all mighty och hans revenge.

Anonym sa...

rättelse: petrus, ej paulus. HAHA.