fredag 21 mars 2008

serier

i enlighet med mitt nya serieintresse började jag sent igår kväll att se the wire som jag från flera håll hört ska vara så otroligt bra. det hm, var den säkert men jaa den så att säga väckte inte mitt intresse tillräckligt. istället typ somnade jag och var tvungen att avbryta efter halva (sedan sov jag 10 timmar!) det känns dock lite hemskt att jag inte ens tog mig igenom första avsnittet av en riktig kvalitetsserie, liksom hur politisk korrekt är jag då? så sjukt mainstream så det finns inte!

jag har försökt göra some serious thinking about varför teenage drama serier som skins appealar till mig så mycket mer. jag insåg just att den här meningen inneåller svaret liksom ja "teenage drama" ändå hade jag någonstans högre tankar om mig själv, jag kanske förnekar sanningen.

det är inte så att jag tycker att skins är God's gift to humanity, det ÄR ganska töntigt stundvis plus förutsägbara karaktärer (men vilka karaktärer är inte det?) plus att man blir leds på deras eviga pundande men jaa känslor och relationer aww jag är verkligen en girlie girl på vissa plan. klarar inte av klänning eller långa naglar men relationsdrama ska det vara och inte några jävla kriminalthrillers! haha nämen jag var ju den enda som gillade kriminalserien vi såg på franskan, minns dock inte vad den hette men han som spelade den unga snygga polisen var jävligt sexig. speciellt när han sköt sin hm älskarinnas fd pojkvän 5 cm från hennes ansikte. alla andra hatade den och den hade ju förstås sitt mått av relationer men det var ju inte det som var grejen! franska är ju jävligt sexigt också.

skins däremot är..jao jag vet inte, de är mest så söta! michelle är otroligt söt och ja tony och maxi också. cassie är ju så freakad men ändå gör hon hela serien bara därför.

kanske borde hitta någon ny serie att se...six feet under tog ju slut:/ nämen jag brukar ju aldrig ha tid att se när det inte är lov men man kan ju drömma. ska väl ge the wire ett nytt försök och fungerar inte det så har jag ju hosthost tänkt se andra säsongen av grey's anatomy. första säsongen av south park borde jag också ladda ner.

sammanfattning: jag skulle kunna sitta i mitt rum och se serier hela lovet! (men självklart så är jag fett pepp på party också)

Inga kommentarer: