lördag 15 mars 2008

Drama igen

Ok nu kommer ingen läsa mitt föregående pretentiösa inlägg utan nöja sig med detta korta drama. Well, who cares (oh the depression), vill döda mig själv lite smått. En ny tvångstanke är att jag hela tiden när något går fel, eller ehum en viss grej, måste tänka såhär: Varför tar jag inte livet av mig? Jag borde vilja ta livet av mig! osv...Inte för att jag egentligen vill eller planerar att ta livet av mig men det blir liksom obligatoriskt.

Saknar Fitore också känner jag, hoppas jag kan hälsa på dem i maj, har inte pratat om det riktigt men hoppas.

Tänkte först skriva det här inlägget utan versaler men jag blev visst van tidigare idag, ska därför här förtydliga att detta inte är lika läsvärt som det förra. Men som sagt mer drama---> mer respons. Folk älskar verkligen andras olycka och jaa de flesta bloggar jag läser är just såna dramatjejers.

Fast det här är ändå på riktigt, och det är väl egentligen deras liv också.

Och Pocketful of money är för övrigt än otroligt sorglig låt. I'm Gonna spend it all tonight----> jag kommer att ta livet av mig imorgon. Men det kanske bara är min tolkning. Det är i alla fall den enda text där jag tycker att det är ok att ordet "musik" är med..
take me some place decent
where we meet up with your friends

where the people are pleasant
where the music never ends
är ju so true ändå, vilken lycka, eller frosseri i olycka en evighetslång bussresa med fulladdat batteri i ipoden skulle vara. Minus meet up with your friends parten då.
Annars hatar jag alla låtar och dikter som använder sig av ord som song, music osv. Det är bara fult och töntigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

drama drama drama-.
det är först nu jag fattar hur man kommenterar på det här. underbart! jag är seg som ett as.