lördag 22 mars 2008

Hädelse

Det kom till min kännedom att det visst var en oerhörd hädelse att anse sig värdig att dö på samma sätt som Jesus, frälsaren. Det motverkade lite sitt syfte och jag ber den helige Anden om ursäkt. Samt fadern och sonen.

Idag har jag ungefär tusen saker som jag inte gjorde idag att göra. Måste först orka bege mig till systemet innan jag glömmer bort det (vuxenpoäng! Eller ok inte vuxenpoäng att nämna det) sen msåte jag göra klart mitt projektarbete. Jag hatar word jag förstår ingenting av hur man gör det som jag vill ha det! Det gäller ju övriga livet också förstås.

Jag hoppas att det blir en rolig kväll, jag ska inte säga att jag känner mig värd det för då kanske den gudomliga makten straffar mig för det också. Men är det inte fest idag, vad är det man firar? Hm, inte återuppståndelsen kanske, den är väl senare men typ att han stiger upp till himlen?

Nu kommer pappa om inte Jesus straffar mig kommer han göra det för att mitt rum ser from hell ut (förlåt Jesus) och att jag itne gjort någonting av det jag sagt att jag skulle göra.

Hejdå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Det gäller ju övriga livet också förstås." var så sjukt fint! Du är bra på att hitta såna små fraser.
Nu firar man f.ö återuppståndelsen, lite senare hans himmelsfärd, ej samma sak.

SHARP LIKE A PEN sa...

aw tack..jaha hm återuppståndelsen, vad är det då? haha att han typ...ja vad?

Anonym sa...

men toooovee. nu får du plugga på lite!!

skärtorsdag: jesus instiftar nattvarden med sina lärjungar.

fredag: jesus LIDER (viktigt!) på korset för vår skull och dör.

natten mellan påskafton/påskdag så återuppstår jesus från de döda. han låg i en grotta men sen så ja..började han leva och sen så visar han sig för lärjungarna osv.

men i och med att jesus dör och lider för vår skull så försonar han människan med gud igen och på något sätt återställer kontakten med gud som människan förlorat i syndafallet (adamevaäpplet) och han överkommer dessutom syndafallets yttersta konsekvens. DÖDEN när han återuppstår igen. haha.

i och med det slutar den gamla förbundet mellan judarna och gud gälla tror jag det är och kristendomen blir till!

nu kan du det tills du ska läsa kistendeom!