torsdag 11 juni 2009

Cassis

I mer än två år har jag dagligen ätit tabletter med svartvinbärssmak. Alltså då menar jag VERKLIGEN svartvinbärssmak, typ sådana som löses upp så fort de nuddar läpparna. Grejen är också att jag VERKLIGEN hatar svartvinbär. Särskilt i pillerform.

Idag däremot, visade det sig att jag hädanefter kommer att slippa detta. Det var visst hur enkelt som helst att bara byta till vanliga olösliga - smaklösa pillerkapslar. Jag vet inte vad jag känner mest: lättnad över att aldrig mer behöva smaka svartvinbär eller irritation över att det tog hela två år att få slut på (det) eländet.

PS. Imorgon är det studenten no.2. Jag tror att det bara kan bli bättre denna gång. D.S

3 kommentarer:

Ia sa...

Grattis till studenten en gång till!

Karin sa...

Tihi, jag gillar också mina brillor! Dessa är av plast, men snart ska jag till optikern och skaffa äkta nördglajjer. Och grattis till student 2.0!

Karin sa...

Ja, det är ju inte värsta hälsoinpackningen att färga håret. Men jag brukar inte göra det speciellt ofta. Först gjorde jag det för att få en mer "enad" färg på håret, men efter att jag glömt tiden en gång när jag färgade själv så blev det svart. ch så har det fortsatt. Men en djuo röd ton på det svarta kanske är något. Vet inte om jag ska ta och bleka det eller vad liksom. Tja, knepigt. Hur brukade du göra? Själv eller frisör?