fredag 26 juni 2009

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖD

EmmaAmelie säger:

BLOGGA I COMMAND YOU! THIS IS GOD SPEAKING

om du inte bloggar blir du punished!!!

hahah
med HIV!
HIIIIIIIIIIV!

What choice do I have liksom???? Appropå HIV så vaccinerade jag mig idag, inte mot hiv (I wish) men mot hepatit A+B. Pappa tyckte att jag skulle vaccinera mig mot Hepatit A eftersom de kan ha dålig mathygien i Paris, mamma tyckte att det var onödigt att vaccinera sig överhuvudtaget. Jag bestämde mig för att överstiga bådas förväntningar och vaccinerade mig därför mot både hepatit A + B. Det hinner antagligen inte börja verka innan resan men sedan kanske jag kan känna mig lite mer safe på Ica i alla fall, lol.

Valde att gå till Hermelinens företagshälsovård för tänkte privatmottagning = jipppiiii, men visade sig vara not so jippi med bara en sköterska på en drop-in motttagning där alla kommer samtidigt. Fick vänta i ungefär en timme. Men j'ai eu le temps.
Läste en artikel om neandertalare. Fick veta att vi har givit dem oförtjänt dåligt rykte då de faktiskt till och med var ljushyade (och rödhåriga) samt begravde sina döda. Enligt vetenskapstidningen var detta ett bevis på deras välutvecklade DNA. Samtidigt "överlyssnade" jag konversationerna inom en barnfamilj som (enligt vad jag uppfattade) skulle flytta till Ungern i 3 år då mannen i familjen fått jobb inom militären. De hade tre söta barn. Tjejen var typ 5 och hade rosa slingor i håret. Jag tänkte att daddy is snart gonna have a hard time keeping the boys away from heeer.

530 kr fattigare (and more to come) fick jag gå därifrån och har still lite ont i min arm (okej liiiiiiiiiiite). Man fick tydligen inte träna på ett dygn och jag tänkte att för fyra veckor sedan hade jag känt paniiiiiiiiiiik nu känner jag: soft. Det var dock inte så soft sitta i kassan i fyra timmar efteråt. Efter 3 timmar kom det äntligen in ett par som pratade spanska! I heard their voices och tänkte por fin! Men vad händer? Självklart går de till andra kassan! Självklart kan jag inte göra annat än tjuvlyssna på deras samtal a.k.a allt jag går miste om. Att hon som betalade pratade flytande svenska (och antagligen var svensk också) är beside the point. Känner loss loss loss!!! Övervägde nästan att köpa ett "lär dig språk med Rosetta Stone metoden" paket för 2.800. Vet dock inte hur advanced det är, så bangar nog. Men om jag får veta vad det innehåller ska jag reconsider. Nämen har ju tänkt läsa steg 4 i både franska och spanska till hösten i alla fall.

Ah just det! Michael Jackson har ju dött! Tänkte egentligen börja skriva om det. Alltså för en gångs skull var jag nästan first one to know (via Emma då) och det var väldigt spännande att upptäcka att de svenska tidningarna typ var först med att gå ut med nyheten! Jag menar DN bekräftade det före The Times! Oh well, R.I.P! känner dock lite att var han inte long since gone inside ändå?

Har nu färglagt alla utländska ord. Kishti Tomita - I rest my case.

(Kul att jag var tvungen att uppdatera inlägget typ 4 ggr då jag hela tiden hittade nya engelska ord jag använt.)

1 kommentar:

Emma Amelie sa...

älskar när jag får min vilja igenom! haha.
queen emmaline you know! haha.