tisdag 16 juni 2009

PARIS, JE T'AIME!

Egentligen borde jag skriva ett helt inlägg om Paris, men har som vanligt massa annat att ranta om. Om ni inte märkt det än har jag ju verkligen besoin d'ouvrir mon coeur! på ett eller annat sätt. Ständigt och jämt.

En tout cas, bref: (Andreas - lis le!)

Här ska vi bo: http://www.hotel-ferrandi-paris.com/

Bildbevis:


Är inte Paris lovely, så säg?

Eh bien...

Lista på sånt som måste göras:


* Få en guidad tour av Vitto och hopefully också av Petter!

* Besöka en bokhandel och köpa en fransk, lättläst, bok, alternativt Candide bara för sakens skull (och för att den är kort)

* Ha "pique-nique" med ost!

* Se alla berömda byggnader, Louvren osv. osv.

* Shoppa lite - om inte annat en billig souvenir, t.ex. halsband med Eiffeltornet slash I LOVE PARIS t-shirt, hah

* Fika på "Les Deux Moulins" även om det sägs vara överreklamerat

* Faire des ricochets sur le canal Saint-Martin (som Amélie)

Övriga förslag uppskattas!

I dag gar jag även:

* Vaknat med halsont och hatat det

* Ringt till vc var femte minut under en timmes tid = JAG HATAR VC EVEN MORE!

* Suttit 5h 30 min i kassan på Ica, gjort åtminstone ett misstag och fått en scary lärdom worth att blogga om

* Tillsammans med Emma beklagat mig om hur mycket det suger att vara sjuk
(och enligt henne donc att inte kunna träna! Självklart är hon at the moment mer disturbed än jag även om jag hävdar att hon är SO IN DENIAL of it)

* Låtit bli att träna

* "Uppfunnit omelettmackor"

* Sett 4 (?) avsnitt av Weeds med franska subs och en förhoppning om att lära mig massa vilket dock inte infriades, men hoppas still på "unconsciously learning"

* Betänkt mitt liv och skrivit 2 potentiellt viktiga mail

Imorgon ska jag:

* Sova så länge jag kan

* Ringa vc igen och troligtvis hata det ännu mer

* Slacka och se Weeds

* Inte träna

* Hoppas på att mitt halsont går över så att jag kan se Amélie med Meredith encore une fois, dock utan franska subs

* Eventuellt se Angels and demons

* Försöka hinna med att blogga

Tadaa blev inte sååå mycket rant after all!

2 kommentarer:

Karin sa...

Skulle vlja besöka både Paris och andra städer i Frankrike. Och Italien. Jag tänker, vilken historia det sitter i kullerstenarna liksom. Trevlig kulturöverdos också.

Sjuk = blä. Och det är ju inte bra att träna när man är sjuk. Det kan "bara" gå till hjärtat. Me know.

Såg att det var någon "dokumentär" (kan femman ens sända dokumentärer?) igår om en kvinna som bla gift sig med eiffeltornet. Tänkte direkt tanken "vad händer om eiffeltornet är otrogen och ligger med lutande tornet i pisa eller jesus-statyn i rio de janiero?

Tycker för örigt du ska vädra ditt bloggmaterial angående scary lärdom. Blir ju nyfiken!

Karin sa...

Srsly har jag problem med att definiera mig själv. Vill ju gärna hitta något positivt att skriva. På en svenska lektion fick vi i uppdrag att diskutera vad litteraturen gjort för männsikan, och då kändes meningen med livet mycket mer lockande att hitta ett svar på. Famförallt enklare.

Just nu är jag rädd för att bygga muskler (sjukt va?) och tränar därför inte specieltt, promenader men inte mer. Men träningen gick överstyr totalt för några år sen, och någonstans där i gröten så tvingade jag mig ut på löparspåret med hemsk förkylning och halsont. Så jag har tydligen ett ärr på hjärtat nu.