måndag 22 juni 2009

Laughing with

Okej såhär:

2,5 h var inte kul någon gång idag. På jobbet gäspade jag ca varannan minut och sista timmen var jag tvungen att stå upp för att inte somna.

Inte kom det in några fransmän eller spanjorer heller:/ Typ...en enda engelsktalande person och en ryss som inte kunde engelska fick jag nöja mig med:/ Tror i och för sig att det faktiskt kom in ett spanskt par (kan möjligen varit från Italien, hörde inte riktigt) och jag tänkte såklart jippiiiiiiii! Men så tilltalade hon mig på perfekt svenska och då insåg jag att det var kört...

Det har i alla fall blivit mycket musik idag. Nött igenom Reginas senaste album- Far och känner att det har grown on me! Jag känner att det faktiskt är ett av de bästa albumen någonsin!

J'adore:

Laughing with
Eet
Blue Lips
Machine
Folding Chair

...och de andra är inte heller dåliga!

Således underhöll jag mig själv de två första timmarna på jobbet genom att sjunga Laughing with om och om igen i huvudet (samma del av låten förstås). De resterande två timmarna sjöng jag Comme des Enfants.

Jag har också upptäckt att jag älskar Pianofiles.com. Inte nog med att jag fick noterna till Francis och Comme des Enfants, nu kan jag förhoppningsvis få dem Blue Lips och Folding Chair också! Yay. Och nu kan jag snart Francis, jippi.

Avslutningsvis ett utdrag ur Folding Chair tillägnat Emma!

"I’ve got a perfect body, though sometimes I forget"

5 kommentarer:

Gaby sa...

nä men då är man antagligen ful i vilket fall som helst och det är ju ganska kul att vara märkt med någonting ifrån sin ljuva ungdom? heh.
gillar förresten det avslutande citatet. var är det ifrån?

Linn sa...

åh, nu har jag något att lyssna på! tror fan inte att jag hört det albumet. eller man vet ju aldrig.. jag har ju ett guldfiskminne :P

Emma Amelie sa...

well. fint att du tycker det citatet passar in på mig ;)
hah. än är jag en tummy tuck eller två från att hålla med. hah.
but i'll get there hoppas jag.

Ia sa...

åh vad duktig du är som kan spela piano....

Karin sa...

Åh älska regina!