måndag 8 juni 2009

Les élections Européennes

Aha så blev det 7:e juni tillslut. Jag bestämde mig för vad jag skulle rösta på typ 20 min innan vi gick. Röstlokalen var min gamla högstadieskola och jag vågade typ inte gå dit utan mina föräldrar. LOL. Men hatar den verkligen, uh var typ obehagligt ändå. Jaja, kände mig lite osäker efteråt på om jag valt rätt ändå, men läste nu att Linda Skugge röstat på pp iaf och det comforted me en smula:P
Nedan = Linda Skugges f.d rum, som jag typ visat 1000 ggr haha, men still lila väggar! Såå feminist-pk. Kommer alltid minnas när min pappas kusin sa att "lila är för dem som inte vet vilket kön de tillhör" hahaha.


What's mer up?...Fortfarande obsessed av Frankrike och franska. Såg och hörde dock en intervju med Roger Federer idag utan text och förstod tyvärr inte mycket. Kändes lite som ett misslyckande, men men. Har åtminstone hittat franska subs till In treatment nu, känns fint att kombinera två obsessions sådär.

Och ja, mitt träningsberoende, eller ska jag säga mitt träningssug är still...i det närmaste obefintligt. Sprang igår efter att ha vilat 3 dagar och det var typ...sjukt trist och jobbigt på något sätt trots att jag sprang 2 km mindre än jag som minst brukar göra:P Har kanske lite dåligt samvete men ändå inte såå. Har som börjat tycka att folk som går på gymmet varje dag är patetiska, get a life liksom haha. Well, en försvarsmekanism kanske...though jag inte känner att jag kan ha ett "normalt" liv ska jag i alla fall bli framgångsrik och prata 4 språk flytande istället för att ja...dansa aerobic till E.M.D-låtar. Lol.

Men men vad gör man? Sucks it up liksom. Och försöker. Synd att jag är sjukt dålig på att försöka med basal kroppskännedom. Det ger mig verkligen ångest typ. Hypnos var faktiskt bättre men 800 kr dyrare i veckan också. Svårare att ha råd med franskakurs på Sorbonne då såvida man inte tar alla sina sparpengar. Och om hypnos även i fortsättningen skulle visa sig verkningslöst = not worth it.

Jaja, börjar väl bli övertrött nu. Ska inte ranta mer.

Åh glömde weekly awards! Oh well, de kanske kommer imorgon, om någon nu är intresserad haha.

A bientôt! (Såvida jag blir bättre på att uppdatera min svenska blogg. Är ju så internationell nuförtiden:P)

Inga kommentarer: