måndag 22 juni 2009

My luck

Igår hade Emma och jag en fin konversation på MSN (åtminstone tyckte jag det) till klockan 03.00. Le problème var ju bara att jag idag tvingades gå upp klockan sju för att ta blodprover på Hermelinen. Sucks, eftersom proverna förmodligen kommer vara helt normala, men well är man hypokondriker så kan man ju inte säga nej! I alla fall, det som verkligen sög var att jag inte ens kunde sova till klockan sju utan vaknade halv sex helt oförmögen att somna om. Till halv sju gjorde jag allt som stod i min makt för att lyckas men sedan gav jag upp och försökte göra bk-övningar i sängen. Det kändes ju lite duktigt ändå.

Känner mig lagom opepp på att börja klockan ett men man måste ju BRING HOME THE BACON som sagt. Ska bara jobba fyra timmar och planerar att fördriva tiden genom att spana efter spanjorer och fransmän. Ska verkligen våga prata med dem denna gång! Hah. Förhoppningsvis kommer jag inte somna, vilket typ händer ibland. Och då menar jag verkligen literally somna inte "känna sig trött" utan mitt framför kunderna blunda och som man säger "nicka till". LOL. Att sitta i kassan är alltså ett jobb man bokstavligen kan utföra i sömnen, men känner att chefen inte skulle gilla det om han såg. Och since jag nu vet att de bevakar oss hela dagarna känner jag att det är en ovana som måste få ett abrupt slut.

Ska väl åtminstone tacka min lyckliga stjärna för att jag har ett jobb (vilket mamma och pappa noga påpekar varje gång jag känner för att klaga på hur slitsamt det är.) På vägen hem i morse såg jag en grupp feriejobbare längs motorvägen som röjde sly för 50 kr i timmen. Ain't gonna go back there!!

Avslutningsvis...back to serier igen. Har ju nästan nött Gilmore Girls att tag nu och känner att jag fattar verkligen inte grejen??? Består serien av något annat än Lorelai och Rorys så otroligt enerverande symbiotiska förhållande, amerikanska moralkakor och töntiga kärleksaffärer. Jag menar okej ungefär alla andra amerikanska serier jag ser är klyschiga. Men desp. har ju i alla fall Bree<3 samt lite mer action än bara romanser och mother-daughter relationer. Heroes har definitivt mer action och Grey's och Private Practice har ju läkare<3<3<3 Weeds är ju knappt klyschigt ens!

Kan ingen som ser Gilmore förklara för mig? T.ex. vet att Fitore och Petter älskar det men förstår inte varför!!??? Liksom hey, de har ju vanligtvis så otroligt mycket mer sofistikerad smak än jag (Fitore blev otroligt besviken när hon upptäckte att jag lyssnade på Céline Dion.) Så om ni läser dethär, tell me!!!!!!! Och alla andra ska ju självklart också feel free to do it.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag fattar inte heller grejen med gilmore girls. They make me go puke my guts out, ungefär. Tyckte någon gång att det var kul att lyssna på vad dom sa, men om man vill se snabba, smarta repliker ska man se Juno. Den är ju iaf bra.

fitore sa...

va? den har ju mindre moralkakor an valdigt manga serier. ja grejen ar val deras forhallande men de ar sjukt skona karaktarer. plus att de pratar pa ett vettigt satt till skillnad fran alla andra serier. plus alla vinkar till popularkultur. plus andra roliga karaktarer.

Tove sa...

Va mindre moralkakor???????? typ när rory kysste en kille och var 16år var det ju typ oooh naughty boy! och de pratar inte på ett vettigt sätt! de är hur töntiga som helst ju. Och lorelai är sjukt jobbig

Emma Amelie sa...

word säger jag.
serien borde vara bra...men hur mycket jag än försöker så är den bara...NEJ.... på något sätt.