lördag 13 juni 2009

Studentfesten

Alltså det finns onekligen en viss curse över mig och studentavslutningar, självklart var inte heller detta år något undantag.

Sammanfattningsvis kan man säga såhär:
18.30: Jag försöker tupera mitt hår i 20 min men tvingas ge upp eftersom det ser förjävligt ut

19.00-19.50: Jag sminkar mig, byter kläder, springer upp och ner för trappan och hämtar saker. Jag glömmer mitt busskort och måste vända halvvägs till busshållplatsen, pappa får tillsist köra om bussen för att jag ska hinna.

20.00: Pratar med Madde och får reda på att hon precis avslutat sin studentmottagning och alltså inte hunnit in till stan. Sen är hon inte så pepp på att gå på Grace längre eftersom ingen av oss har förköp= lååång kö.

20.01: Jag genomgår en mindre crisis, vill gråta och känner mig som högstadietjejen utan vänner.

20.10: Blir bestämt att det blir fest i alla fall.

20.30: Träffar Madeleine och hennes kille Fredrik.

20.50: Anländer på malmudden och --------------->

1. Den fest jag förutsatte skulle äga rum inomhus visar sig tadaa vara en utomhusfest.

2. Jag har bara med mig sprit och fun light koncentrat = inget vatten (Det är ingen bra kombination kan jag tala om) Eftersom jag inte kan dricka kolsyra känner jag mig relativt begränsad då det, förutom havsvatten, är det enda som finns att tillgå. Tillslut sväljer jag mina betänkligheter och blandar ut min äckliga drink (i vattenflaska pga har inget glas) med någon röd Schweppesdricka, som jag ber om att få från en kille jag aldrig pratat med tidigare.

3. Alla har sina vita studentkläder utom jag.

3. Det börjar bli förbannat kallt.

4. Jag är sjukt kissnödig eftersom jag inte hann gå på toa hemma.

22.05 Vi bestämmer oss för att gå till max. Jag vill ha vatten och en toalett. De andra vill inte ha något.

22.30: Får ett glas vatten som jag häller i min vattenflaska, samt snor glaset, och får låna toaletten. Men jippi självklart finns inget toapapper.

22.45: Madeleine, Fredrik och jag smyger runt på stan och försöker undvika poliserna. Samt påtalar hur idiotisk lagen om att det är förbjudet att dricka på offentlig plats egentligen är.

22.50: Vi hittar något som liknar en trappuppgång och stinker piss. Där hetsar vi i oss sprit/vin för att bli tillräckligt fulla och jag berättar massa hemligheter för Madeleine. Exakt vad kommer jag inte riktigt ihåg, hoppas att hon inte heller gör det.

23.00: Ställer oss i den 200m långa kön till Grace. Dricker mer. Jag tar på mig min studentmössa från förra året för att känna mig mindre utanför.

23.10: Smsar till Emma: "Är full du inte vad du på. säger men är glad. Har min gamla mössa."

23.30: Kommer in på Grace, dansar till Flo Rida, dricker en White Russian och tar 2 miljoner egobilder som alla blir lika fula.

Men från Max och framåt var det faktiskt roligt om än bitvis sjukt mycket högstadievarning. Nåväl jag var nykter hela högstadiet och Fredrik är 28-29, that makes it even? Right?

5 kommentarer:

fitore sa...

Grattis grattis igen!!

SHARP LIKE A PEN sa...

Fitore: Taack:D

Karin sa...

Ja, shit alltså. Det kan bli så fel när det är fest. Och ibland bara heltokigt. Lite varför jag undviker allt som har med fest och alkohol att göra.

Men stort grattis till studenten, inklusive allt galet :)

Karin sa...

Har föresten försökt tyda din franska blogg. Utan större framgång dock, jag läste tyska och italienska. Och den tredje bloggen är tydligen VIP, hihi. Inbjudan krävs.

Madde sa...

Naw Tove, jag är väldigt glad över att vi gick ut! Men gladast blev Fredrik när jag läste 28 på dig blogg, haha, han fyller 34 i år! ;)