fredag 8 maj 2009

All I can say is eh, eh

Idag har följande spännande saker inträffat:

1. Jag har återigen blivit förföljd av den asiatiska städtanten i skolan. Det är helt sjukt- vart jag än sätter mig för att plugga eller äta eller till och med ibland under lektionerna kommer hon dit och städar. Om jag så är den enda som befinner mig i rummet är det alltid my corner she wants!

2. Min historielärare gav mig en pocketbok skriven av en svensk feministförfattare. Han trodde att den kunde intressera mig och han hade inte tänkt läsa den igen. Om jag hade varit av en annan natur hade jag givetvis förutsatt att han vill ligga med mig.

3. Jag fick en lapp om inbokade tider hos min sjukgymnast, som jag givetvis tappade bort. Bad om en ny och fick det tillsammans med en uppmaning att inte tappa bort även denna, och vad har hänt? La même chose! Jag tror det är mitt omedvetna som typ säger NO to basal kroppskännedom. Typiskt också.

4. Efter att ha stått i kö på biblioteket i huuuur länge som helst (kanske 10 min) för att en more or less blind tant i rullstol ville bli rekommenderad 15 000 olika spännande ljudböcker lyckades jag äntligen hitta en bok av Gertrude Stein. Än en gång slapp jag betala min skuld på 73 kr och tro det eller ej så känner jag faktiskt att denna bok kan vara läsvärd. Har inte alltför höga förhoppningar men det vore roligt. Jag tycker mer om att tänka på mig själv som en intelligent och beläst person och vill däför hellre kunna RELATERA till Gertrude Stein än till -30 kg Anorexics och Berny Blue. Även om Gertrude Stein och hennes lover inte var the hottest chicks in town.


















Times are hard for lesbians.
Men Gertrude är grym på att skriva.
Je vous promets.

4 kommentarer:

Emma Amelie sa...

Harmynt AB!
Hah, ena kvinna måste ju haft gomspalt eller vad det kallas.

SHARP LIKE A PEN sa...

Might be so. Och den andra bara ett klassiskt fall av butchflata

Linn sa...

Du måste börja vara inne på msn när jag är inne! känns som om det var evigheters sen!

Ia sa...

Haha, älskar dina inlägg! Jag var också förföjld av städtanten på mitt gymnsium. Skumt :p