fredag 15 maj 2009

Sad Panda


Ååååh, är det karma eller vad?

Jag trodde att mina evil gnomes hade softened up pga att mitt nagellack, mitt örhänge, min helexlapp (haha), och mina styrketräningshandskar lyckligtvis har dykt upp igen.

Men inte, alltså it got even worse! Nu är mitt kära pilgrimhalsband och framförallt min älskade (och oh, so expensive) klocka försvunna. Känns som om jag helt enkelt aldrig kommer få tillbaka dem. Är 99% säker på att jag la dem i en ficka på min nya röda hummel jacka men ils ne sont pas là non plus! Why do all good things come to an end? säger jag bara (och förstås Qu´est-ce que j'ai fait pour mériter ca?)

Måste hitta dem, kommer verkligen bli sad panda annars. Detta kanske är ett smärre problem men liksom adds insult to injury (visst säger man så, Maria?)

Återigen ett uttryck för min bitterhet (samt mitt behov av att lägga in engelska/franska/spanska ord i varenda mening, vilket jag terroriserat Emma med hela kvällen).

Besides that (to prove my point, lol) har jag idag syselsatt mig med lo siguiente:

* Pratat 15 minuter längre om Gertrude Stein än alla andra (men hallå jag var den enda som var satsig och hade powerpoint, det räknas väl?)

* Insett att jag kanske inte är allergisk mot tonfisk after all, bara kombon tonfisk + olja, eh

* Tränat ett måttligt roande aerobicpass

* Boxats samt försökt briljera med mina eminenta boxningskunskaper inför min 11-åriga lillebror, heh

* Ätit Stesolid och känt att det är överreklamerat, men still gonna keep trying!
* Köpt hörlurar vilket jag typ redan ångrat men såkalrt öppnat förpackningen (just my luck)

* Tänkt se Private Practice men ännu inte kommit mig för, nu måste jag vänta på Emmas emotional blogginlägg och så snart som möjligt sooova!

Hejdå.


4 kommentarer:

Emma Amelie sa...

haha aw. keeping you up.
loves the sad panda <3

Andreas sa...

Måste som ändå säga att jag föredrar att du använder franska på bloggen. Får jag känna mig intellektuell jag också.

Förövrigt är pandor evil.

Ia sa...

Ingen aning om man säger "Insult to injury", möjligtvis kanske man lägger in "the" framför "injury".

Tycker om ditt sätt att blanda in franska, engelska och spanka ord! Orginellt sådär :p

Tove sa...

Andreas: Haha, varför är pandor evil?? Never heard of it! Bra att du förstår vad jag skriver på franska i alla fall - vore nästan lite tragiskt annars:P För övrigt, du borde blogga mer!