söndag 31 maj 2009

Les trophées de la semaine

Känns som om jag inte bloggat på ett tag (vilket jag ju obviously inte har) men har inte riktigt haft tid eller typ...inspiration! Nu känner jag mig lite halvt upptagen comme je chatte en francais! vilket är typ krävande! Men ska göra ett försök ändå. Saknar ju att blogga lite grand. Söndag i alla fall, time for awards!

Weekly awards:

Veckans maträtt: Omelett!

Veckans låt: Ska jag säga return the favor -Keri Hilson feat Timbaland? Haha....eller kanske Comme des enfants- Coeur de pirate, känns mer alternativt

Veckans gnom: Alltså jag känner att gnomerna is getting back on my side. Beviset denna vecka kom (literally) som ett brev på posten och deklarerade att min klocka är försäkrad även för "förlust" vilket borde göra att jag kan få en ny:D

Veckans irritationsobjekt/moment: Att det tycks vara omöjligt att hitta franska filmer/serier med franska subs!

Veckans blogg: Min egen blogg på franska (LOL) men den kommer knappast bli varken väluppdaterad eller innehållsrik:P

Veckans tv-serie: Heroes! Volume four var så sjukt spännande! Hates att det ocksååååå är slut nu!

Veckans film: Le fabuleux destin d'Amélie Poulaín! Helt klart även om le scaphandre et la papillon också är en kandidat. men though jag typ sov genom hela är den knappast värd att vinna. Dessutom var den ganska låntråkig (kanske därför jag sov, lol, eller för att jag gått upp kvart i 8 och suttit i kassan i 7 timmar).

Veckans nyhetshype: Daniel Westlings njure!! Haha.

Veckans aktivitet: Fransk filmkväll hos Andreas och msn konversationer på franska med min nyfunna copain de France!

Veckans obsession: La France et le francais!

Veckans ord: Belette = vessla, en francais förstås

Veckans plugg: Samhällsrapport om "Vilka faktorer som är särskilt viktiga inom (insert eget val)yrket" LOL. Et puis RIEN!!!!!

Veckans träningsform: Känner att det mest spännande på den fronten är att jag tränat en dag mindre än jag brukar, OMG!

Veckans softaste: 20.0!!!!!!!!

Veckans bok: Känn pulsen slå - Berny Påhlsson, läste över 100 sidor igår. Gotta hate it ändå.

Et maintenant pour mon ami de France! Cette entrée s'agit de ma semaine et des choses bonnes et mauvaises qui ont passé (Les trophées de la semaine.) Ce n'est pas très serieux, c'est surtout pour amusement. Mais comme je vois, pourtant tu comprends beaucoup! C'est très bien fait!

Now for everybody to understand: I love to have a french friend to speak with and perhaps my swedish friends won't have to be bothered (at least not as often) with my french expressions! Yay for you (but of course, don't get your stakes up, I will still be me and my obsessions don't go away easily!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Yeah Tove!
Tack pour la dédicace!

Tu as oublié:
Veckans fille la plus sympathique: Tove Granstrom!

Varsagod!

Vitto.

Anonym sa...

je voulais dire "Vi hors snart" et non "varsagod" lol

Ia sa...

Mwah, jag älskar det sista! "Don't get your stakes up!" Hahaha, så passande :p Ska överanvända det nu ^.^

Madde sa...

Än en gång, sjukt imponerad över betyget! :D