söndag 3 maj 2009

Positive thinking



















Dagen skulle nog egentligen kunna sammanfattas med ett ord= Illamående, pga 1 burk kesella och 4 oskskivor med smör. Men tänkte försöka vara lite positiv för en gångs skull:

Des choses positives:

* Mitt hår har blivit långt! Ska ta en bild någon gång.

* Jag kunde öka vikter på gymmet igen- Igår: Fria hantlar till 7 kg, Bröstpress till 40 kg, Biceps till 20 kg (1 omgång i alla fall). Idag: Bencurl till 50 kg, Nerdrag till 59 kg, Sittande rodd till 35 kg (3 omgångar nu)

* Skolan är snart slut och jag behöver förmodligen bara mvg på ett prov till!
* Det är t o m nästan varmt i Luleå!! = Snart sommar!

Det var 3 saker i alla fall. Har lovat att skicka Andreas ett sms när jag känner true happniess och allt känns perfekt. Heh, lär dröja, men here's a start.

Vi såg för övrigt en otroligt störd film igår- Death Proof. Den var nästan 2 timmar lång. Hela filmen bestod av sjukt långa sekvenser, varav de flesta innehöll tjejer som pratade om något oviktigt. Inser dock nu att det hade sin poäng- men det var: insert synonym till sjukt- tråkigt att lyssna på. Höll på att somna några gånger, hence slutade lyssna. Men allts slutet var fantastiskt. Längesedan jag såg ett så bra filmslut. Tips: Se sista..20 minuterna! Fast man måste kanske se morden i början för att förstå slutscenernas storhet. Går dock fort, morden tog ca 1 min- mellanpratet ca 99 min. Ska kanske inte spoila mer vad som händer men det var verkligen feministslutet no.1! Känner att det turns me on mer och mer ju mer jag tänker på det. Mmh- ninja girls.
Observera Teddy, om du läser, att även jag tänker på sex! Även om jag ibland kan verka som en av karaktärerna 7th. Fast har för mig att de gör lite dirty saker ibland- according to their mum. Jag är nog mamman då - my christian beliefs just lie under the surface

Appropå det tränade jag på Helex idag samtidigt som bl.a. Luleå hockey och en dans/cheerleading tjej i minishorts. Hon såg till att placera sig i närheten av dem för att stretcha genom att bl.a. gå ner i spagat samt utföra diverse andra akrobatiska och kroppsavslöjande övningar. De gillade det beaucoup.

3 kommentarer:

malin d(!) sa...

hehe death proof är min favoritfilm (förutom fucking åmål)

Ia sa...

Death Proof är amazing! Älskar slutet :p Men håller med dig, den är vrickad, precis som alla andra Quentin Tarantino-filmer är!

Madde sa...

Försökte hälsa på dig idag när du klev av 2:an men du var inte intresserad. :P