måndag 18 maj 2009

J'en suis heureuse

Veckans bitch: Livet

Fast egentligen borde jag vara jätteglad för att jag fick MVG på franskaprovet och nu mest troligt MVG i alla ämnen. Och det är jag typ men såhär...J'en suis heureuse, inte je suis heureuse. Jag förutsätter självklart att ni förstår skillnaden.

Just nu har jag ett hemprov i SOMS (flumflumflumkurs) och det är sjukt onödigt att jag har ångest för det. Endast 9 jättelamea frågor men känns bara ååh. Har ätit ca 400 kcal i ost och smör nu bara pga det och det känns ju lagom hälsosamt.

Känner att alla är lite low at the moment. Vårdepression? Nämen idag var värsta sommarvädret. Typ när jag sprang till skolan i mina mjuksibyxor och fulaste t-shirt bara för att hinna till hörförståelsedelen i nationella provet i spanska. Det kändes lite för varmt då. Men fint ändå.

Anledningen till att jag inte ens hann byta om var att jag såg dubbelavsnitt (säsongsavslutning) av Desperate Housewives. Det är verkligen jättesorgligt att alla serier slutat nu - Desp, Private Practice, Grey's Anatomy. Känner att vad ska jag nuu göra med mitt liv? Orkar inte ens börja se välrenommerade (säger man så?) serier som The Wire och Sopranos.

Livet suger. Men MVG på franskaprovet var très bien.

Update:
Jag fick en otrolig lust att hetsäta limpmackor med ost och smör. Men det vore ungefär det dummaste jag kunde göra just nu. Varför får jag alltid för mig att ingenting längre spelar någon roll? Saker spelar ju faktiskt roll hela tiden.

Inga kommentarer: